Moderatortråden
typ flera hundra *tjurar* /my
typ flera hundra *tjurar* /my
"Bergling" undrade följande.
Av nyfikenhet slänger jag mig in här och ställer lite frågor.
Eftersom jag själv inte fått något meddelande borttaget så är jag lite nyfiken på om hela meddelandet försvinner eller om det på något vis går att redigera ett befintligt meddelande?
Jag misstänker att det bara tas bort, och däri ligger i mina ögon en av de största nackdelarna med just detta forumet, att det inte går att redigera sina egna inlägg. Men då inser jag också att det inte finns så mycket att göra åt just det.
Att däremot påstå att moderatorerna på andra forum är anonyma känns däremot helt fel, så upplever inte jag det på de forum jag besöker. Tvärtom, det kan snarare vara så att moderatorer mer eller mindre kultförklaras.
Det minsta jag tycker att man kan begära är iaf en motivering till varför ett inlägg tas bort, samt att det tagits bort.
...................................................................................................
Hejsan!
Det är klart att du får en motivering till varför ditt inlägg tagits bort. Det är fördefinierade meddelanden som vi vid behov redigerar och lägger till i. Det förutsätts dock att du är medveten om vilka regler som gäller här eftersom du godkände dem när du registrerade dig.
Om vi fritt skulle kunna redigera meddelanden skulle det nog bli väldigt kalabalikartat i trådarna, tänk hur det skulle se ut om man svarade på en fråga i ett tidigare inlägg som någon timme senare ändrades? Nope, ingen bra idé tror jag. Däremot kan man alltid posta om ett inlägg som tagit bort (för du har rätt, hela inlägget ryker), ibland uppmanar vi tom till det, om vi ser att det i övrigt var ett välskrivet och bra inlägg som hade något att tillföra debatten.
På många andra forum har man ett speciellt nick när man "modererar" istället för att som här, vi modererar med våra vanliga medlemsnick, då skulle man slippa sammanblandningar och jag skulle slippa få elaka meddelanden i min (MuminMy's) gästbok från medlemmar som inte kan reglerna...
Moderatorerna på FL har ingen möjlighet att se "bakom kulisserna" utan vi får in rapporterade inlägg i en lista, där kan vi välja att "utföra" dem eller "neka" dem. Beroende på vilken kategori som valts skickas sedan ett fördefinierat meddelande till inläggsskrivaren och till den som rapporterat.
Vi kan inte redigera i inlägg, inte se vem som döljer sig bakom anoym eller se medlemsuppgifter.
Du är välkommen att ställa fler frågor om det är något mer du undrar över.
/Moderator MuminMy
Lady N: Enligt mig är det inte tillåtet men inte under reklam utan under "information, research"-punkten:
rapporterna fungerar fortfarande inte
Rapporterna fungerar inte ... snälla patrik du måste fixa det NU!
Äntligen! Tack bossen, nu får du gå ut EN timme i vårvädret
*kastar mig iväg till listan*
Stängda trådar har blivit öppnade igen. Patrik: ta en snabb titt på det innan du rusar ut i solen är du hygglig. (t.e.x "Venus" tråd, om du minns den)
Vet inte. Inga trådar har "stoppats" den senaste veckan då vårt verktyg inte fungerat. Länk?
Sisu: Den är inte borttagen och inte stoppad och bryter inte mot några regler. Försvinner den ändå kontakta redaktionen på [email protected] för då är det något konstigt som händer.
/Moderator
MosterMaggi: Den är rapporterad och vi har bett redax titta på den, vi kan inte göra mer för tillfället eftersom trådstarten inte bryter mot några regler.
/Moderator