• LCroft

Österbottniska tråden 9

tussimamma: Ordentligt cafébesök

Jag och min dotter har igen en tur när det ska göras på klart vem som bestämmer här i huset, jädrans vilken envis rackare hon är! Tyckte precis vi hade gått igenom allt här för 1 månad sedan och då "slogs" vi i 2 veckor, bara för att börja om igen.

Nr1: Hundens vattenkopp är inte Idas fotbad
    Nr2: Mammas ljus är inte ätbara
    Nr3: Fjärrkontroller är inte heller ätbara och de är definitivt mammas.
    Nr4: Skorna ska hållas i hallen, inte vara utspridda över hela huset och de är inte heller ätbara.

Mår ju allt dåligt av att se när hon kommer med en sko i munnen, för använda hela min viljestyrka till att inte spy, hyyy vad äckligt!

• LCroft

Martea: Skulle just säga det samma, lakanen torkar fort där ute och slät och fin blir de Behöver inte stryka dem heller, ja jag är så knäpp att jag stryker lakanen, avskyr när de är alldeles skrynkliga och saknar mangel

• LCroft

Storstädat klart äntligen! Sydde lite nya gardiner till sovrummet samtidigt och skruvade upp en hylla ovanför sängen så det tog en stund. Hade tänkt hinna sy en gardin till idag till hallen, men får vänta tills nån behagar komma hem och leka med Ida under tiden.

• LCroft

Fick sytt min 1700-tals rullgardin till hallen Blev av ett gammalt lakan som pappas moster virkat spets till och givetvis monogram Imorgon ska jag ta itu med att inhandla mera sommarblommor och plantera dem!

• LCroft

In snabbt en vända innan jag ska ut och plantera blommor. Flera frågade efter bild på min 1700-tals rullgardin som jag skrev att jag sydde igår så lag snällt in en bild på den Inte den bästa bilden men det får duga

• LCroft

m00min: Syfix finns ju i Jeppis, billig är hon åtminstone

LillaMy: Inga problem, har planterat färdigt här, fast jag funderar på om jag ändå borde hämta nåt till lådorna under fönstren som jag inte hade tänkt ha nåt i. Mannen muttrade nåt om det inte räcker med pengar på blommor idag Fnys!

• LCroft

Här händer det när man är borta, en jagar ormar och en annan kanske ska föda Lycka till mjauen ifall det faktiskt håller på nu!

• LCroft

Hur är det med jussistjej och mammamu? Hade inte de beräknat nu i dagarna? Fått redan?

• LCroft

Nu har vi sommarlov Så skönt! Barnen fick jättebra betyg och Rebecca fick stipendie för sitt trevliga och glada sätt, och för att hon är så hjälpsam mot både lärare och klasskamrater, vilket jag som mamma är så stolt över att jag nästan är lite mallig

Solen skiner från en klarblå himmel så bara Ida får lite mat i sig ska hon få gå ut i vagnen och sova och jag ska sätta mig med en bra bok i en solstol och bränna lite fläsk Tycker faktiskt det borde minska lite ute i solen, jämför med bacon

• LCroft

m00min: Jag har bränt mig också, mest på vänstra halvan av mig, skitsnyggt! Halva ansiktet rött Antar jag får sitta med högra sidan mot solen imorgon

Lycka till nu jussistjej!

Svar på tråden Österbottniska tråden 9