Österbottniska tråden 9
tussimamma
tussimamma
Afton i trån!
Beibikär angående hede telefonskrälli nää ja låg bara tyst å låsta sova, men ack så fula ord som ja tänkka i hövo mett...sku ja ha firi upp sku no tilifon ha viri uppkasta till måna mistänkke jag
Jag lasta in JT-kändisen å bååne i biln å for ti Hövosjön jär på etmeddan idag å plocka blåbäre så vi laga en paj på bäre å no var he go me vaniljsås mums
Ja minns nu tå ni talar om itasi tå man ammar att min har viri grömt känsli fö färsk brö!!!di har skväkt som bara va så he kuna ja skipp direkt, men chokla har di tåla säkert just som Karttu trodd för att di fick he heila tin tå di var imaga så he bövda di.
Tjorven vi komber no å inspekterar tå du har infört nyordning tär i husi
Trollensmamma, jissus tidee gick he undan på tangentre o pedale minsann, rama spelat sku ja vila påsta, du får vara stolt
Jag kan int annos slut ti funder va som skeed me diet-trån vår fö no finns ju ades kvar, tror ni att vår var fö radikal? men he ir så irriterand tå ja had spara trån som favoriter å nu lyser he jämt me feit stil att nar ha viri in, men sini int slipper jag å skåda na...nå int bövs ja tid helldär men liiti påtar eju no, ska väl byri ga å ligg så småningom jag oxo...
Grattis Lilla My på bröllopsdan! jissus så du ska ha ritti brudklänninje på de ikväll ni ska ha så kul.
jaha tå siter ja jär me minstingen igen en kväll, resten har fotbollsmatcher ikväll, nå vi sku kuna röj upp jär naliti så Labolina o co ryms in tå di komber å fir konfirmanden en extra gang imåro, he var ritti ramat he så får vi vänd in naliti gott ijen en gang så ir man lagom stinn tå man far ti arbeiti på onsdag, dessutom har vi lilli som fyller 4-år imåro, men ha firas på söndag.
Har nan hört nyheitre tyckt gubbi tala om att he sku bli na storm o regnoväder men int kuna ju han men jär int?? ja hann int fråg nameir fö di had så brått ti matche sin...men om na sder har hört na om na toki, kanstsi he var i Sverige...
Millami ja, om jag skulle må bra o annars vara iskick, det brukar vara lite jobbit att sitta längre stunder i bilen, men jag har alltid tyckt om att träffa mina vänner så jag skulle säkert ha åkt iväg
Millami du känner ju din kropp bäst själv, men jag ångrar än idag att jag lämnade bort från ett bröllop i v 38 nu senaste graviditeten för att jag hade sån besvärlig rygg o var annars oxo stel o sliten, men ca 1h efter att maken kört iväg så började mina krämppor försvinna å jag blev helt besviken på mej själv, bröllopet var ju förstås helt underbart med god mat osv, attans oxo...
Lilla My berätt nu va åt ni?
jasså he vart int na hääpuku na meir i kvälld, nå du tar e na ader kvälld
ja har viri å skåda jätte gulla små föle ikväll, tokode mini shetlandsponnyföl, typ 40cm hög som en lillan nalli...
ja hede regnvädri har int synsta na jär å he ir ju tur
All var glad tå di kom heim från matche sin, Davids lag spela 6-6 mot jaro vit, Eriks lag vann 4-0, och dotterns lag spela oavgjort 1-1 mot United
Lilla My sluuuut snålvattni rinder