Österbottniska tråden 9
Hm,blejv lite kontigt det där nu,alltså vi far imorgon iställi ti Tammerfors.
Hm,blejv lite kontigt det där nu,alltså vi far imorgon iställi ti Tammerfors.
tussimamma:Ja,int vejt jag vilket som är betär. HAr int viri på badhotell i Tampere na förr.Vi försöka bok in oss på båda badhotelle,men har fullt,så vi sover på en vanligt hotell.
In och kuckar jag oxå.
Härligt väder idag,men jag skåda he sko var kalldari imoro.
Har rensa ogräsi så he värker i ryggen.Får fint främmand imoro,syrran och hennes kar kommer från Oslo. Ne,int är he na ti päss för entå.Men na liiti snygga till vill man ju ha.
Nu ska jag si om jag sko hind sita en stund i solstola före lillen vaknar.
Tjing!!!
Skogsduvan:Grattis till tjejen!
LCroft:Var he månne dina bekanta som kör en Lamborghini?Såg en sån igår kväll i stan,och kom att tänk på de.
Nå nu har jag sprungit mitt första långlopp,och he gick bra!Roligt att spring me mychi likasinnade!
Ikväll ska jag ligg på soffo,slut i hela kroppi,men ganska skönan känsla.
Nå nu har Norgegästerna dragit vidare.Roligt har vi haft det!
Imorgon bär he av till Haparanda.Ska på familjeläger och Ikea,of course. Har hela listan jag vill handel,men som vanligt måst man ju si vad som ryms me i bilen.
Nu är vi hejm igen!
Har varit i Seskarö på familjeläger,och he har varit superfint på alla sätt och vis!
For en sväng till Ikea idag före vi for hejm,träffa LCroft tär.
Handlar en dejl,men hadd int så mychi rum i bilen så int na stora grejs,men bla.två mattor och ejn lamppo blejv he.
Erik:Kanski jag råka de oxå tär.
Säger som all ader,he var duktigt plockat he Beibikär.
Jag måst bege me ut imoro i skogen,bååne älskar bäre av alla de slag och tå he finns i mängd och massor på tomten så måst man jo bara plock.Men jag plockar bara för hand,hatar att rens och vill ha hejl och fin bäre.Om nu bäre finns kvar i skogen jär vi oss,såg en gubb fråb köksfönsti förra viko som plocka för fulla muggar. Liiti sur blir man no tå di komber på egen tomt och plockar bäre.
Vi har haft huset fullt av gäster ikvälld,roligt,roligt!
Och på tal om vad man ska ita och INT ita tå man väntar är he no bara ti prov se fram.Jag har holldi me ganska bra från allt som SÄGS ska orsaka magaknipona ti första 2 mååna,men saan har jag släppt all hämningar och bååne har int märkt na skillna för he.Så he har fe ner en hejl dejl fazers blå.
Skåd va jag hitta.Kära storebror.