Inlägg från: Trollens mamma |Visa alla inlägg
  • Trollens mamma

Österbottniska tråden 9

Int mychi skriva idag,men he är jo förståelit.
     He märks både på bååne och mamm att man vari ut hejla daan idag,man var tröjtto åv soole.Saan avsluta jag dagen me ti vara och spring 10 km,så he byri kännas som att he sko vara skönt ti kryp i säng.*Gäsp*

Nu har vi fååre i haga jär vi oss.2 tackor och 3 lamme.Gulliga är di! Hoppas nu bara di int byri smit na.

Gonatt!

• Trollens mamma

Beibikär:Oj,tack!Men int sko jag kall me för välträna. No har jag liiti fläbb här o där jag å...men he är täför jag springer.

Cholkaakaffi låter go he,fast jag annos int dricker kaffi...men allt me chokla i gar ner.

Nu ska jag å vik kläder.

• Trollens mamma

Grattis Mammamu!!!Vad roligt me flicko!

Sitter och väntar på att gubben ska koma hejm så vi kan fara till en villa i Bosund med vännerna. Ska ta med en tacopaj som jag just svängd ihop,så ska vi grilla gott oxå.He är viktig dähär va man ska ita.

Var till nya klädbutiken jär i stan idag,och di hadd riktigt fina kläder!Köpt en fin sommarklänning åt mej,men nog var he liiiti dyrt."Smakar det så kostar det".

• Trollens mamma

snacket82:
    Jag fick i ti 23 inlägg. Kanske du meena två sidor?
    Har du na mychi folk som vill prov på zonterapi?

Jag har bara städa,tvätta och handla mat idag,tråkigt,tråkigt!Men int kan he alltjämt vara kul!Nu ska vi snart äta nypäärona och lax!No kan he vara gott!

Saan blir he ti fara å spring en vändo ikvälld.
    Beibikär:Hadd du byrja na ännu?

• Trollens mamma

Först ut idag!?

Jag har lingonbröd i ugnen.Tå he är fäärdi grädda ska vi fa ti bibban,och så lova jag ti fara me dom ti McDonalds idag.Saan tar vi en tur ti Toivonens djurpark. Känns lagom varmt ti fara och skåda smådjure idag.Baa int he byri regn.

Nu ska jag kuck in ti Mammamu75,och skåda på bebban.

• Trollens mamma

Hello!

Millami:Japp,en riktigt lyckad dag för man nog sej,fast utbrottet som A hadd tå vi sko hejm sko vi ha noo kona hopp över

Fick så inspiration tå jag läst om allt bullabakas så jag tänkt baka jag å,men mjöli var slut så jag var just skuttand ti stan,och nu är bulladegen på jäsning.Grömt längsan jag baka bulla.

Beibikär:Ja meena springasi,har för me att jag läst i na inlägg att du sko byri.

Nu ska jag skåda om he ha fääädi jäst tär i köket.

• Trollens mamma

Millami:Javisst!Men A brukar int annos vis na mychi temperament,men det berömda 2-års trotset är väl jär nu tå.*Hurra*

Skogsduvan:Grattis! Int bruk vi fir na mychi vi heldär,kanski ita na go mat,men he tå allt.Och na år ha vi helt glömd bort va he för dag! Men i augusti firar vi 10 år,så tå kanski he blir mejr fira!

Väntar på att bullona ska var fäädi grädda,så jag får fara å dusch.Blejv 91 st! Fast he sto i recepti he sko bli 50 st.Och tå blejv di entå STOR!Gaah,va he doftar gott...men jag ska int ta naa,tar jag ejn itär jag snabbt 3,och he är bara så onödigt.

• Trollens mamma

En gås???Äh,jag vejt int....

Just varit på fårjakt.Lilla lammet hadd smiti ut ur haga,men he vila gärna tibax ti mamm så he var enkelan match.

Nu behöver jag hjälp me ejn sak.Lillens flytväst är full åv ful mögelfläcka.Hur ska jag få bort dom???Olivtvåla,galltvåla el.kanske diskmedel?VAd tror ni?

• Trollens mamma

Midsommarplaner ja.

Vi ska till en villa med 4 andra familjer och fira,OM de int regnar.Då blir he plan B,och he betyder att vi flyttar allt firande till oss.

Just skriva listo vad som ska handlas ti helgen,och he blejv ejn dejl. Tror jag måst fa och handel imoro,för på torsdagen är vi utan bil.

Svar på tråden Österbottniska tråden 9