Österbottniska tråden 9
Oj,har Blossom öppna? Tå vejt jag vart jag ska fara imoro.
Jag har migrän idag,he bröt ut efter löprundan i skogen.Kanske man sko måst ta vatobälti me nästa gang...
Nu ska jag fixa mat.
Tjing!
Oj,har Blossom öppna? Tå vejt jag vart jag ska fara imoro.
Jag har migrän idag,he bröt ut efter löprundan i skogen.Kanske man sko måst ta vatobälti me nästa gang...
Nu ska jag fixa mat.
Tjing!
På tal om Power Park.Så dee så he ut tå vi var tiid för ett par vikor saan.
Gjiss om di var na nöjd?
Vi har viri ti Kokkola å shoppa idag. Skönt att ga i butike när int he är na folk i farten.Tänkt jag sko fara ti Zinna som ni har prata om jär,men jag ista int fara tå jag hadd småpojkarna me.
Beställt just tid för syskonfotografering+ enskillt åv 2-åringen.Tänkt vi sko fara ti Katja Uitto men jag var´t kniido tå jag hört priisi.120 euro.
Så jag ringd ti Bildströms å tär sko di ha 90,så va ska int man kona kör ti nykaabi tå.
Idag har man nog fått sommarfeelings!
Dagklubben hadd avslutningsfest vid Pörkenäs ikvälld,riktigt roligt hadd vi!
Saan for jag springand hejm taan,och jag är grymt nöjd att jag klara åv ti spring hejla vejji,he blir 10 km!Hadd som mål att klar milen ti soman och tå var he gjort!
Men jag var 5 fyri ti kross hövo med foten på en huggis!!!!Fyyyy,va jag vart haj!Som tur var hinda jag hopp undan,tå jag håxa va som slingra se vid vägkanten....
*Grattis Leona!*
stinky79:Har för me att jag har sitt na liknand vaase vi tiimari för na vikor tibax.
Hej!
Vi har hinda va ti stan rej och köp nyan cykel åt E (nåja,bättre begagnad),men för henna är a no som ny! Saan for vi ti TV Store och jag fick väli me en morsdagspresent.Ha läng sukta efter en nyan telefon,och nu har jag en råååååsa!
Nu var he ti fixa mat och saan undrar jag om jag sko måst fara ti Hartmans ett måååli.Tänkt jag sko måål om ett skåp vi har i kaman.Och att mål är ju bara för kul!!!
Jag är en lite "periodare" va gällder ti spring på loppis.Och sällan hittar jag na som jag sko kona tänk me ti köp.Tycker he mesta är så dyrt prissatt och nött och gambelt.Böökre har jag hitta ibland som är som ny!
På måndaan får jag byri säli vi loppis!Ringd igår och sa att di har ett bord ledigt åt me.Har en massa prylar och grejs jag vill bli åv me...och säkert na kläder å.Men na gambel underbyxona kommber int på mett bord. *Uäck*
Hejsan!
Lordina:Ja,ide låt skönt he!Ti får fix till se så dee! Jag sko måst få all sorts behandlingar jär fyri soman å,kanski man sko prov ring ti kosmetologavdelningen vid yrkes nästa viko.Men he kan händ jag byri va för sent ut.
Vilket mysväder vi har!Nu kan man jo sita in ikväll och tryck i se karkki... eller int.
Fast nu ska jag först fara me limpsmörgåsa att tjejerna som ska sova i grannens ledo inatt. Få see hur läng di halls tär.
m00min:Ne,jag hadd vi snejden sido imoris å.
Jag ringd just ti efterlysningen och efterlyst fårgaller.Mena vi sko ta fåre i somar,om vi hittar na galler.
Och nu ska jag ut och ga....HÄRLIGT tär ut!!!!!!
Jippi!Ja!!!!Vilket väder!Kan man lugnt säj.
Fast om di lovar regn inatt,var he väl no ti fara å ta in kläde som hänger på strechi......