• LCroft

Österbottniska tråden 9

xxxx skrev 2007-07-22 14:50:16 följande:
    Vi mena fara å säli på måndastorgi nästa måndaa,om he e bra vedär!! Så tå fåår do koma å skåda et ås..   (å all adär å jäär på FL)
    Missade nog er också på gammaldagstorget, får försöka komma ihåg att ta mig till stan på måndag istället
  • LCroft
    xxxx skrev 2007-07-22 16:48:31 följande:
    Ja he ska do jöra!! Men it i måron e vi täär utan nästa måndaa!! I måron bäär e åv ti Haparanda.. Vi ska sova täär 2 natt så he ska SHOPPAS!!
    Tack! Påminn mig gärna innan nästa måndag för mitt teflonminne fungerar inte så bra Kul att åka till Haparanda, jag vill också!
  • LCroft

ellen h skrev 2007-07-23 10:00:35 följande:

Vilken härli dag vi får!! Troodd att e sku vaal sember veedre...Hoppas e halder i se.Slipper riktit ut å ita ida me en kompis som ja int ha siitt på leng...He vaal Pedrinas såklart Mums!!Ha en skön dag allihoop
    Säg inte Pedrinas! Var i torsdags dit och äta fajitas och suget lämnade på, vill igen
  • LCroft

ellen h skrev 2007-07-23 10:16:06 följande:

mmm... Ja iter alltjämt hede sama, nr 33 på menyn. BURRITOS, mums... Sorri om jag väckte snåltanden din
    Nee nu ska ja hopp i dusch...
    Äta lite för mig med Undrar om jag ska väck upp mannen som varit i jobb inatt och föreslå en tur till Kokkola? Zinna hade ju inte varit så dumt att åka till på samma gång heller... Fast muraren ska väl komma idag, tål att funderas på

Ha så kul!
  • LCroft

Och plötsligt kom en stank som får vem som helst att tappa all matlust.... Dags att byta blöja tror jag minsann!

• LCroft

Ni är ju bra många som har varit till Haparanda härifrån, vi funderar på att åka på fredag. Vad annat än Ikea finns där? Nån affär som jag inte får missa? Inredningsaffärer då mest som jag tänker på

• LCroft

ellen h skrev 2007-07-24 17:01:23 följande:

Voj nee Vi ha viri å raitta på heila daan å ja ha glöömd att vi sku ha rådgivningsbesök ida*skäms*
    Finns en ljuvlig gårdloppis lite utanför Haparanda. xxxx ringde igår därifrån och hade fyndat en jättevacker Gustavsberg porslinsskål... Hon sa att där fanns får på gården så jag kan tänka mej att det var ett mysigt ställeVi ska åxå till Haparanda på fredan Åker hem på sönda...Åhå, håxa nuföst att ja sluta ti skriv på dialekt
    Hittade du nåt på Kärkkäinen? Var nånstans var den loppisen? Har du nån adress? Massa frågor Vi far bara över dagen på fredag, passar på när farmor kan komma hit med barnen, Ida har inte ännu sovit borta och den dagen när hon gör det första gången vill jag finnas i samma stad ifall det blir några problem Har du mera tips så överös mig bara
  • LCroft

Tack för alla tips om vilka affärer lönar sig att besöka i Haparanda!

Ormar och grodor, det är två saker som får mig att springa världsrekord på 100 meter åtminstone Höjdhopp hade jag högst troligen klarat av att slå rekord i med... Äckliga varelser!

Barnmat, Ida har ätit både och, min mat när det varit sån mat hon kan äta och annars burk. Nu äter hon mest min, men alltid har jag några burkar i skåpet att ta till om det kniper

• LCroft

tussimamma: Å fyyyyyy så hemskt!!! Förra sommaren satt jag på terassen i allsköns ro i en av solsstolarna brevid fontänen, mannen och hans bror kom och hans bror säger: Nämen Nilla har du sällskap, jag tittade snett ner och en halvmeter ifrån mig satt en äcklig groda. Om ni sett på Kalle Anka filmer så vet ni hur jag såg ut, ett rakt hopp upp, sprang redan i luften, gallskrek och hoppade upp mannen i famnen. Kan säga att de skrattade så de grät och jag tyckte det var mindre kul Alltid nu och då hörde jag ljudet av den och hade hjärtat i halsgropen ända tills en kompis hittade den och förde den till sjön... Äckel päckel groda!

• LCroft

Lilla My i Finland skrev 2007-07-25 20:03:55 följande:

Jär har ja viri naa ti douli idaa! Ja var vi cm kl. 9 å handla bakasvertchi... Å så har ja baka bullona, hallongrottor, pizzasnurror o tacopaj. Sku ha varti en skinkpaj å, men he får va ti fridan he...
    När var det jag skulle komma och hälsa på
Svar på tråden Österbottniska tråden 9