Inlägg från: svirvel |Visa alla inlägg
  • svirvel

Österbottniska tråden 9

MuminMama - he va na va gubbi den börja me - kanski vila a ha liti omväxling o tå va e närmast ti läggs på golvi

Ja kokar he mesta maten sjölv åt I. Om vi far bort så bruk ja no skaff na köpisburka. Vår lillkille itär he man lägger på skede. He e no fö mammas skull som vi sorterar bort vissa burkar. Ja har liti problem ti siti o mata a me toki som heilt klart låftar samaleiss som hund- och kattmatskonserve :-/

Lilla My - Ja tykt du så fin ut tå ja sprang på de i lödas! Int ska funder på ti hald tibak me na go int

*pust* va ni had skriva grömt!! gubben jär i husi ha had semester, så ja ha faktist int just had på datorn na på fleir dag... he straffar se he tå man ska läsa ikapp

• svirvel

Lilla My i Finland skrev 2007-07-25 23:03:54 följande:

rina78 - Ha no prooa me he, men enda som händer e att maga o bryyste var stöör... Lika tå ja bantar, så fösvindär e från arma o beine som int e na fläsko, ...
    Du får alltså bara stör och stör bryyste nu var ja ju nästan liti avundsjuk
  • svirvel

Jag får no säg som lilla My angåend gubben(å muminmamas länk) - ha e väädens bäst: Visst er e eitt å ana som "dehä gubbi alder lär se" - men listo me sakre på va jag sku böv lär me e no ännu länger

• svirvel

rina - jå fästinga e int na rikti mysi! hunda bruk kuna ha ibland (di ha dock faktiskt had grömt liti!) o man var lika hajj varinda gang - men man kan ju int na ana än ta bort döm...
    å så inbillar man se at man har döm i sänje o överallt

• svirvel

godag! vilket väder, igen
    nåja, bara gubbi komber eim så ska vi städa - he passar ju bra en dag som i da!

överraskad - ja tror ju int att jag veit vem du e... men laga gärn en listo och en ledtråds-tråd tå byri ja no mesama tro att ja äntå veit

• svirvel
    Erik skrev 2007-07-28 21:37:04 följande:
    Snart er e bara jag som är i 20-årsryymi åv kamrate vår!
    jå - fö na viko san vart lillsyrran min äldre än me... int föstar ja naaa hu he kan ga ihop
  • svirvel
    Greta - uj va ledsamt!

överraskad - efter fortsatt detektivarbete så måst ja konstater att ja had jättefel... så nu får ja myri från byrjan igen... ele så väntar ja på att du avslöjar de ja tror he var når som helst
  • svirvel

go moron allihopa!
    nu skinar sole - men jag, som bruk sova som en stock, vaknast imorse åv att e öist ner regni. he va int na vanlie regnas he!

ida ska vi på babysim och så ska vi på 3-års kalas... så he e väl bara ti byri tänk iginom dan och pack väskona nutå.

• svirvel

Beibikär- nu föstar ja hu du får så muki låbärslitrar! Du plockar alltså risi å allt

GRATTIS Lilla My!

Millami - Ja va körand me systro min ti Åbo ungifär dömde vikona... he gick bra - he finns ju BB längs veiji liti jär o tär men int sku ja ha firi eismend. (fast ja kört no all kilometra o systro fick sita på)

• svirvel

på tal om felläsning:

Enligt min ögor så skriva ellen h att Lilla Mys mat va "go och at di säkert fick ita mychi"... Lilla My svarar at "he e ju så mychi man lagar e"... Ahaa tänker jag - he va säkert stående bord... NU tå ja läst så sir ja at he e myysit di talar om

Svar på tråden Österbottniska tråden 9