Österbottniska tråden 9
beibikär - hede va en högst underhållandan tråd!
beibikär - hede va en högst underhållandan tråd!
Missalibabagirl - jag o lillkillen e vi mommos i sandsund
(man måst ju va arti o svara tå du frågar )
he va int rokot he m00min!
ja e sjölv grömt stolt över min lillkille (snart 7 månar) somheilt sjölv i sömne på nätre hittar tuttn i sängen och lägger in a tibak!!!
tjoho! jär var e närmast döt ida...
vi ha vari på babtysim ida - lika roligt som vanlit var e föståss men nu funderar jag:
Når ha ni byrja fa 'som vanlit' ti simhalln me båne er?
Visst er e skoj at va på organiserad babysim - men ja sku vila plask på egenhand
stinky - va jätte fint!!!
usch usch usch atten o maja - va er e ni säjr hoppas at e gar bra! gräsklippare e faktist "våldsam" maskine - oberoend åv hu lill di e.
ojoj loprick - hoppas Mosquito er dyker upp. He e ju lätt at beskriv a (vit o langhåra) - så he e ba ti lägg upp lappa!
vi har cirkus jär vi oss... båda hundbruda har höglöipo, så di turas om ti fösök beteck varader, duni runt - varinda da ... i grannlägenheitin har di en pojkhund... ha lär int ska sova na helder, klappar tändre och tuggar fraggo
såleiss har vi jär
greta - söker du en "dietdiet" som typ herbalife, eller söker du meir "gå ner i vikt genom att äta rätt - vegetarisk version" och så ännu en följd fråga: mjölk? ägg? fisk?
loprick: Dehä löipo ska vi int betäck na. Men vi nästa löipo, i dec-jan.
"snorkfröken" (ja kan int stava på fransk, så he fick var såte ): jakobsdagar byri 16.7 och halder tå på ho viko...16-22.7
messoman ja... di ha ju int lova rikti bra vädr, så vi får si va e var. säkert na rikti tevlit me ingrediense: grill, nypärona, kubb, jordgubbar osv.
greta: ja ska hald ögona ipi... na som bord funk e "ingen chips, godis, kakor, kex, glass och choklad -dieten" och tå er e int na skillna om man e vegetarian ele int men he e en ganska tråkian diet