Inlägg från: svirvel |Visa alla inlägg
  • svirvel

Österbottniska tråden 9

godagens allihopa!

Ja halder å tyyma fö Karttus skull - "må du få krysta ut en unge denna helg"! Ja kan tro at he byri kännas "moget", min lillpojk kom ju rej i 38+2 ... och ja veit at ja komber at få otrooolit langvänto me ana båni, san tå he var dags - Fö he komber ju säkert ti vila vara tid 2 viko extra

Vi har gröittid klocko 6 och ja sku vila at lillprinsen sku sova en lillanstånd fyri he - så ja får väl laga me o gung odi vagne liti nutå

• svirvel

diddi Ida -
    precis som m00min sa - så otrolit onödit he bara bublar svordoma ur me tå folk kör i fyllo (ele int bryr se fast kaveri sässer o kör)

• svirvel

ha ja alltså missa na buldras ida?? vi ha ve på kaffi ti Öja, tär hört int ja na...
    hej hopp fallera - m00min bor i Lepplax

• svirvel

loprick - hoppas e löiser se på bästa sätt! vi har tyvärr helge full me program, annos sku ja ha kanski kuna ta hunda

grattis ti Martea!!
    grattis Ronja på födelsedagen!

vann e Karttu tå? har man kanski orsak att gratuler !?!?

jag lillpojken for smättand ti sverige efter en sigelbåt me moffa he va et trevlie äventyr! nu har baby min alltså viri på en langen bilreiso, firi över ti sverige me båt + tibaka, orientera se längs stockholmsgator, sovd en natt på lidingö och ti sist åkt tåg tibak upp från åbo (eftesom vi int vila vara me och kör i 50 km/h med båttrailern...)

• svirvel

Maja T - om gräsmatto: Gräsmattona e ju grömt olika... vissa var brun mesama och ader växer o frodas fast e sku va oregna hu läng som helst... men, om man tror at e komber at regn inom rimli tid, så ska di no ga ti klipp fast e nu e varmt o torrt - man böv ju int snagg döm rikti kort (om man har så e gar ti ställ).
    såde sku jag sög, me några års "professionellt gräsklippande sommartid" i bakficko

Svar på tråden Österbottniska tråden 9