• inoka

någon mera från Sri lanka???

Hade varit kul att lära känna ngn mer som är född i Sri lanka.
    Jag kom hit till Sverige när jag var 24 dagar gammal.
    Är född i Negombo.

• Svar på tråden någon mera från Sri lanka???
  • Gitani

Hej!
    Jag är också adopterad från Sri Lanka. Är född i Panadura och har precis hittat min bio föräldrar. Vilket känns himla mysko. Inte alls som jag trodde att det skulle kännas.
    Vi har ju skrivit lite till varann i våra gb. Det skulle vara jättekul att lära känna dig o andra adopterade från Sri Lanka

• inoka

Har du :) Va kul för jag vet ju att du letade..
    Jag förstår att det känns jätte konstigt. Det gjorde det för mej med men samtidigt var det så otroligt skönt att äntligen finna dem.

Hur fann du dem??

Du får skriva och berätta :)

• manjula

Hej!
    Jag är adopterad från Sri Lanka. Är född i Mountlavinia och kom till Sverige när jag va 1 1/2 år.

Har ni både letat på era bio föräldrar? Hur gjorde ni? Har själv haft tankar på det men aldrig lixom kommit igång.

• pemawathie

Jag är ifrån srilanka jag med, adopterad =) Kom t sverige när jag var ett år gammal, nu e jag 23 år.

• inoka

Manjula: Jag hade tur att vi fortfarande hade kontakt med advokaten som hjälpte mina bioföräldrar. Plus att 2 tjejer från öckerö är gifta med singaleser och bodde i sri lanka. De hjälpte med en del med. Men det var oerhört konstigt att få ett brev att min advokat funnit dem. Och det var inte helt lätt att få mod att träffa dem. Men jag ångrar det, nu skriver vi ett par brev per år och skickar kort o.dyl. Jag hoppas att jag ev kan resa ner i sommar men vi får se. Först ska vi boka biljetter till thailand i januari och en månad framåt för att hälsa på brorsan m familj..:)

• Honey1982

jag är också adopterad ifrån sri lanka, från colombo. mina föräldrar hämtade mig när jag var 3 månader och idag är jag 25 år.

har inget intresse av att leta upp mina bio-föräldrar eller släkt, men skulle gärna åka dit någon gång.

• inoka

Honey 1982 : Ja landet är otroligt vackert så ett besök är det väl värt. Jag har en kusin som är adopterad från sri lanka och även han hade inget intresse av att hitta sin mamma. Däremot reste han runt i landet och tyckte det var jätte kul.

• lillvicky

Jag kommer också från Sri Lanka, Moratuwa. adopterades av mina föräldar då jag var tre månader och är nu 26 år.
    Jag var till Sri Lanka år 2001 och fick då träffa min biomamma och även två kusiner. Jag reste också runt en del när jag var där.
    Jag brevväxlar nu lite sporadiskt med min bio-mamma.

Ååh vad jag älskar Er, Bianca och Jonathan!
  • Varförärallasignaturerupptagna

Hej på Er!

Jag heter Nimali & är snart 25 år. Är från Moratuwa i Sri Lanka men är född på Women's Hospital i Colombo.
    Har varit där nere 2 ggr sen jag kom hit första gången. Senast var för 13 år sen. Jag har träffat delar av min biologiska släkt & vill åka ner så snart det lugnar ner sig lite där nere.
    Skulle va jättekul att lära känna fler från Sri Lanka här =)
    Skriv gärna till mig!

• manjula

För några år sen tog jag kontakt med Barnens vänner (fd. Sri Lanka barns vänner)och fick lite info och prisuppg. på hur mycket det skulle kosta om dom hjälpte mig att leta efter min biomamma. Men jag kom inte så mycket längre.

Har en kompis som oxå är adopterad från Sri Lanka men hon är inte alls intresserad av att träffa sin biomamma. Jag är nog oxå väldigt kluven.

Ni som har gjort det: känns det konstigt? är det som att träffa vilken vilt främmande människa som helst eller känner man någon slags samhörighet?

Svar på tråden någon mera från Sri lanka???