• inoka

någon mera från Sri lanka???

Hade varit kul att lära känna ngn mer som är född i Sri lanka.
    Jag kom hit till Sverige när jag var 24 dagar gammal.
    Är född i Negombo.

• Svar på tråden någon mera från Sri lanka???
  • sitra

hej!! är adopterad från sri lanka kom hit när jag var 2 mån...väntar barn den 3 juni.
    har lite information om mina rötter och har hittills varit nöjd med den, har inte kännt än att jag behövt ta reda på mer. känner ändå att graviditeten och väntan på vår lillkille har börjat sätta igång andra tankar.

• Gitani

Har nyligen fått kort på mina bio föräldar. Ändå sen jag fick mina barn har jag velat se hur bio föräldrarna ser ut. Men det kändes bara konstigt, såg inte ut som dom alls. Nu har jag i alla fall fått reda på det som jag velat. Skulle dock aldrig vilja träffa dom. Det skulle vara för knepigt.

• inoka

Manjula: För mej var det viktigt att träffa mina föräldrar. Varför vet jag inte riktigt. jag har alltid haft en stark önskan om det.
    Jag träffade dem 15 november 00 tillsammans med min fästman och mina adoptivföräldrar. Det var otroligt mäktigt för jag var så lik dem. De hade även med sig min mammas syster och dotter och det var kul. Det blev lite mer avspänt. Min pappa var nog den som tog det "hårdast" och han grät väldigt mkt och kramade mej ofta och sa att han var glad att jag fick det bra, eftersom det var hans fel att jag blev bortadopterad. Men jag berättade att jag fick ett bra liv och de gav mig den finaste gåvan man kan ge ett barn. En chans till ett bättre liv. Nu skriver jag regelbundet med dem och även mina syskon.

Gitani: Det känns jätte dumt att fråga det här men du är väl säker på att det verkligen är dina föräldrar???
    Det första kortet jag fick av min mamma var ren besvikelse tyckte jag och vi var inte alls lika. Det var bara det att kvinnan på kortet inte var min mamma..*L*

• Gitani

Den tanken har faktiskt slagit mig. Men mina föräldrar tyckte att ena systern liknade mig, litegrann. Sen stämde mycket i vad dom har sagt till han som hittade dom. Men jag ska nog kolla upp det lite mer. Men det känns konstigt att dom skulle säga att dom är mina bio föräldrar om dom inte är det. Har ju inget intresse i att träffa dom.

• inoka

Gitani: nä det borde ju faktiskt stämma. Han som hjälpte oss (advokaten till mina adopt.föräldrar) var lite lurig och älskade allt som hade med pengar att göra *S* Vi betalade en hel del pengar till honom för att han skulle finna mamma. Och när vi började trycka på hemifrån fick han säkert panik och bara tog kort på en kvinna. Men det är bara lite lösa spekulationer..*L*
    Men när jag skrev tillbaka och sa att hon inte var lik mej och jag frågade efter pappa och mina syskon kom det helt plötsligt att annat kort på andra människor och då såg jag ju att det var dem.

• Smuliamen

Hej på er

Är också adopterad från Sri Lanka, kom till Sverige när jag var 1,5 år. Är född i Panadura, men bodde på barnhem i Colombo. Nu är jag 34 så åren går Gift med en underbar man (norsksvensk tokstolle med världens finaste hjärta) har en söt katt och två hästar. Inga barn än, vi försöker har fått hjälp och hoppet är gott

Har varit tillbaka 1 gång när jag var 5 år med min adoptivmamma. Funderar ibland över att jag vill åka dit igen men har ingen stor längtan efter att finna mina bioföräldrar.

• inoka

smuliamen: Hej. Kul att du hittade hit. Såg du var från västkusten..jag med, från öckerö. Var bor du??

• inoka

smuliamen: Hej. Kul att du hittade hit. Såg du var från västkusten..jag med, från öckerö. Var bor du??

• Smuliamen

Hej igen, var ett tag sen jag var inne här och läste Jag bor 2 mil söder GBG så Öckerö är ju inte långt borta!

• inoka

Smiliamen: Nä det är det ju inte :) Hoppas allt är bra?!
    *kram*

Svar på tråden någon mera från Sri lanka???