• inoka

någon mera från Sri lanka???

Hade varit kul att lära känna ngn mer som är född i Sri lanka.
    Jag kom hit till Sverige när jag var 24 dagar gammal.
    Är född i Negombo.

• Svar på tråden någon mera från Sri lanka???
  • inoka

Har du :) Va kul för jag vet ju att du letade..
    Jag förstår att det känns jätte konstigt. Det gjorde det för mej med men samtidigt var det så otroligt skönt att äntligen finna dem.

Hur fann du dem??

Du får skriva och berätta :)

• inoka

Manjula: Jag hade tur att vi fortfarande hade kontakt med advokaten som hjälpte mina bioföräldrar. Plus att 2 tjejer från öckerö är gifta med singaleser och bodde i sri lanka. De hjälpte med en del med. Men det var oerhört konstigt att få ett brev att min advokat funnit dem. Och det var inte helt lätt att få mod att träffa dem. Men jag ångrar det, nu skriver vi ett par brev per år och skickar kort o.dyl. Jag hoppas att jag ev kan resa ner i sommar men vi får se. Först ska vi boka biljetter till thailand i januari och en månad framåt för att hälsa på brorsan m familj..:)

• inoka

Honey 1982 : Ja landet är otroligt vackert så ett besök är det väl värt. Jag har en kusin som är adopterad från sri lanka och även han hade inget intresse av att hitta sin mamma. Däremot reste han runt i landet och tyckte det var jätte kul.

• inoka

Manjula: För mej var det viktigt att träffa mina föräldrar. Varför vet jag inte riktigt. jag har alltid haft en stark önskan om det.
    Jag träffade dem 15 november 00 tillsammans med min fästman och mina adoptivföräldrar. Det var otroligt mäktigt för jag var så lik dem. De hade även med sig min mammas syster och dotter och det var kul. Det blev lite mer avspänt. Min pappa var nog den som tog det "hårdast" och han grät väldigt mkt och kramade mej ofta och sa att han var glad att jag fick det bra, eftersom det var hans fel att jag blev bortadopterad. Men jag berättade att jag fick ett bra liv och de gav mig den finaste gåvan man kan ge ett barn. En chans till ett bättre liv. Nu skriver jag regelbundet med dem och även mina syskon.

Gitani: Det känns jätte dumt att fråga det här men du är väl säker på att det verkligen är dina föräldrar???
    Det första kortet jag fick av min mamma var ren besvikelse tyckte jag och vi var inte alls lika. Det var bara det att kvinnan på kortet inte var min mamma..*L*

• inoka

Gitani: nä det borde ju faktiskt stämma. Han som hjälpte oss (advokaten till mina adopt.föräldrar) var lite lurig och älskade allt som hade med pengar att göra *S* Vi betalade en hel del pengar till honom för att han skulle finna mamma. Och när vi började trycka på hemifrån fick han säkert panik och bara tog kort på en kvinna. Men det är bara lite lösa spekulationer..*L*
    Men när jag skrev tillbaka och sa att hon inte var lik mej och jag frågade efter pappa och mina syskon kom det helt plötsligt att annat kort på andra människor och då såg jag ju att det var dem.

• inoka

smuliamen: Hej. Kul att du hittade hit. Såg du var från västkusten..jag med, från öckerö. Var bor du??

• inoka

smuliamen: Hej. Kul att du hittade hit. Såg du var från västkusten..jag med, från öckerö. Var bor du??

• inoka

Smiliamen: Nä det är det ju inte :) Hoppas allt är bra?!
    *kram*

• inoka

Turkos78: Grattis till en tredje :) Varifrån sri lanka är du?
    Själv är jag född i negombo.

Svar på tråden någon mera från Sri lanka???