• snowflake76

KAN MAN?

Kan man ge bort ägg?
    Hur går det till ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 05:22:07:
    Det kanske är bara som jag inbillar mig men efter som jag aldrig har haft missfall så har jag fått den knäppa iden att mina ägg siter fast med järngrep.
    Fast det är nog kanske inbildning

• Svar på tråden KAN MAN?
  • Hannah74

Läs under äggdonation så hittar du nog de svar du vill ha.

Man genomgår oftast samma som oss som gör IVF i början. Alltså om du blir godkänd så nedregleras du och sen får sprutor som gör att du producerar mkt mer ägg och sen plockar de ut dem.

Vågar man hoppas?
  • Fiaflopp

Fnns många trådar med det ämnet i detta forum...ja man kan donera ägg och ni som gör det eller donerar simmare är otroligt mycket värda i våra hjärtan (vi som behöver...otroligt fin sak att göra)!!

• snowflake76

finns det dom som inte får bli det ? vad är då orskaen förutom åldern?
    Fiaflopp: det värmer mitt hjärta atthöra =0))
    visst är det bättre att ge bort äggen när dom ändå "går till spillo" om ni förstår vad jag menar=0))?

• Fiaflopp

Ja precis,dom absorberas ju ändå bara upp av kroppen,överflödet alltså så de ägg du själv behöver för att få bebis har du kvar ändå. 

• snowflake76

läste på karolinskas sida om äggdonation. bim ej över 30 hur mycket väger man om man har det ? vet att jag väger mellan 80-85 kg och är 166 cm lång . är jag för tjok för det ?

• Fiaflopp

Oj jag är jättedålig på det där med BMI,men frick BM på HS och prata med dom!

• Fiaflopp

wiiii du hade 29 i BMI så det funkar!!
    Snabb jag var va...Flört

• Bzanna

Tipsar än en gång om en sida, angående BMI.
    Här kan man räkna ut sitt BMI: http://www.bmidirekt.se

♥ Anna, mamma till lilla ängeln *Youlina* 050403 & liten (Mio?) i magen, BF 070508 ♥
Svar på tråden KAN MAN?