• snowflake76

KAN MAN?

Kan man ge bort ägg?
    Hur går det till ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 05:22:07:
    Det kanske är bara som jag inbillar mig men efter som jag aldrig har haft missfall så har jag fått den knäppa iden att mina ägg siter fast med järngrep.
    Fast det är nog kanske inbildning

• Svar på tråden KAN MAN?
  • Fiaflopp

Med stimulerad mednar jag att det kallas så då du får hormonerna inför en behandling som stimulerar äggstockarna till att producera fler ägg än normalt...det kallas så bara.

• Fiaflopp

Det kan man inte svara hur pass lättare det är,det beror också på mottagarens livmoder och så...

• snowflake76

vad ska till för att man inte ska få donera?

• Fiaflopp

Att man har egna barn med genetiska sjukomar och vissa kliniker har BMIgränser,dvs man får int evara för överviktig...annars inget alls!

• snowflake76

överviktig är jag men jag vet inte om jag ligger på gränsen.dom barn jag har är friska barn . jag har parkinson och astma i släkten på morsans sida

• Fiaflopp

Hmmm är osäker på om astma är genetiskt faktiskt men jag tycker du ska ringa landstinget du tillhär som gör äd och prata med dom...då får du exakta svar

• snowflake76

ooohh jag blir så arg.jag fick inte donera ägg påg av att min mormor hade parkinson.

• Nillalalala

Jag har också funderat på det här med äggdonation, jag och min sambo har kommit fram till att vi inte vill ha några egna barn.

Men jag känner att jag gärna skulle hjälpa andra par som gärna vill ha barn.

Hur gammal måste man vara?

• snowflake76

tror att man får bli det rånå med man är 18

• Nillalalala

snowflake76: Jaha, hm, då ska jag nog prata med lasarettet på orten och se hur man ska göra.

Svar på tråden KAN MAN?