Inlägg från: Billy och Jag |Visa alla inlägg
  • Billy och Jag

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Måste bara fråga.. Märker ni stor skillnad på olika medeciner? Jag har bara provat asacol (stolpiller) och nu salazopyrin i tablettform... Och jag börjar tröttna på att inte kunna äta en hel måltid utan att behöva springa på toa innan jag hunnit äta färdigt... Så ska det väll inte behöva vara? Eller att inte kunna äta godis till filmen utan att springa några ggr... Gå på bio blir jobbigt te.x... och framförallt.. sömnlösheten!! max två-tre timmar får jag sova mellan toabesöken..Inte alls kul att sova borta då!!

Tänkte om det finns nån annan medecin jag kunde prova??

Min reumatulog skickade en remiss till mag och tarm.. men det var i januari.. jag har inte fått nån tid ännu... Så jag har inte träffat nån tarm läkare på snart ett år.. då jag sist låg inne... SUCK!

Är trött på att inte kunna göra vad jag vill, när jag vill.

Sorry att jag är så egocentrisk.. Men jag hinner inte med att läsa allt ni skriver.. Ni skriver ju så flitigt..

Kul med alla nya, önskar omständigheterna vore annorlunda.. Men här är det rätta stället att vara på om man behöver stöd och info..

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag

Lällas: ja, jag får ringa dit nästa vecka.. är trött på att vara trött.. !! Vill inte verka negativ.. men så skönt som du sover med stomin kommer du inte få sova med IRA.. har pratat med en massa med IRA och alla säger samma sak, det är på nätterna det sätts igång och när man lägger sig så blir det värre.. Så det får jag nog leva med.. Med påsen så upplevde jag de mest som att det var gaser.. Den vart som en balong.. Men de kom iaf ut.. nu när gaserna kommer måste jag ju springa på toa Tänk om man bara kunde släppa sig som annat folk.. hehe.. vad mycket toabesök jag skulle spara in på nätterna!!

Jag är nästan villig att prova vad som helst.. Bara jag slipper kortisonet och mitt eviga toaspring... to.m remicade kan locka... Även om jag vägrar använda preventivmedel (förutom kondom då) min kropp har fått stå ut med tillräckligt mycket medeciner och skit tycker jag...

Undrar hur de är med Dalkulla!?? Nån som vet?? Jag vet ju hur hon ogillar sjukhus och allt.. Hon ligger ju bara 1.5 mil från där jag bor... antar jag Världen är så liten

• Billy och Jag

Nalla: Om två veckor lite drygt beräknas dom komma.. Är ju nervös!!!

The mighty: Välkommen Hepatit? Hur yttrar sig det? Vad äter du predisonol för? Tarmarna eller lederna? Jag äter det nu för lederna.

• Billy och Jag

hej!!

Grådis: dom kommer om 2veckor..i dag kände vi första sparkarna!! Jihoo.. Jo i Borlänge bor jag tror inte en liten nyföding skulle trivas i en väska på en hoj haha..

I sommar ska vi på countryfestival i sthlm.. Det är väll det enda inplanerade.. vi har ju valpar tills i slutet på juli.. men i juni på festivalen ska min syster passa kullen med mamman så vi får vara hundfria och hon får en valp i ersättning

Nu har jag ätit salazopyrin i över 3 månader.. vet inte om de hjälpt.. Armbågen är väldigtbra faktiskt.. men foten.. AJ AJ.. inte gåut och gå före kl 16 iaf..

• Billy och Jag

Dalkulla:Oj, vad hemskt!! Tur att de är över nu! Vilken mardröm!!

• Billy och Jag

Håller med 68an.. hade min mamma visat att hon var orolig då hade jag varit ännu mer orolig! Och hon sov ändå med mig på sjukhuset efter operationen.. och då var jag 19.. Jag vet, jag är en mes!

Klart du kan vara ledsen, mavas mam, men visa det inte för henne.. hon förstår nog...

• Billy och Jag

lindis: Åk in till akuten.. det har jag alltid gjort när det tagit lång tid.. tycker det är onödigt att gå länge och vara sjuk.. det är livet för kort och kul för..

• Billy och Jag

Jajja: vet hur det känns.. när jag vart sjuk, bara veckor innan min operation, åkte vi på festival.. jag betalade inträde för hela perioden men kunde bara gå in på området nån timme Så det slutade med att jag fick ligga i husbilen hela helgen fastlimmad vid campingtoan med enorma smärtor... Naturligtvis var det ju mitt ex husbil och han höll mig sällskap så att min pojkvän (numera man) fick vara med sina kompisar... Men de trodde naturligvis inte på att jag var sjuk utan att det var en ursäkt för att få kela med mitt ex.. GRRRR!!! Inte alls kul att höra med tanke på omständigheterna! och att mitt ex och min man är typ bästa vänner (träffades genom mig)

Så ibland ställer det till det en hel del...

• Billy och Jag

Mallansprallan: otäckt att dra ut en tand!! Hoppas du får/fick de kul ikväll ändå... Låter superkul med tågluff

Lällas: Snällt av dig att åka upp och stötta!

Dalkulla: Mår du bättre?

• Billy och Jag

Jag kollade mitt HB i tisdags.. de va 91-93.. visade olika. Det var 97 i januari.. och det känns.. :P

Får se vad reumatulogen säger på måndag.. Men min tarmläkare sa att jag skulle få blod om det hamnade under 90... vet inte om de räcker med nära?

Ha det fint alla...

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7