V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
Fru U.. jag var med där förra året.. men jag fick inte ut nått av det.. de går seeegt på somrarna.. jag fick inget göra ändå..
Fru U.. jag var med där förra året.. men jag fick inte ut nått av det.. de går seeegt på somrarna.. jag fick inget göra ändå..
Fru U: jo jag fick också tipset om folkhögskola.. började där. men där hade man inget att göra som sjuk.. en missad dag vore katastrof!! och det var långa dagar också med konstiga mat tider.. näää.. komvux är MYCKET bättre.. bytte till det ganska snart..
nu har jag varit till komvux och skickat in min ansökan.. Svenska B religion A och B. psykologi A och B och samhällskunskap A.
hej på er.. Inte läst i tråden.. så mycket.
Tänkte bara ge er ett gott skratt eller nått.. :P Min nya läkare ringde i dag.. Han sa att det vore bra om vi undersökte varför jag måste springa på toa så ofta som 10-15 ggr per dag.. Och jag höll ju med.. Han erbjöd mig en tid i FEBRUARI!!! Öhh.. hur kan man vara så lågt prioriterad!?!?! På honom lät det inte heller som att det var långt dit.. han skulle vara pappaledig.
Suck!! Men jag fick till slut träffa en annan läkare i slutet av sommaren.. jippie! Min favorit fick jag iaf.. Lars Strandberg.
Han sa också att det inte är säkert att min tarm är inflamerad.. utan att en del klarar helt enkelt inte av att vara utan tjocktarm... Och jag var nog en av dem.. det rinner igenom fort så att säga.. Vilken tur man har
GRATTIS!! Vi har saknat dig!!
mumlin: Hehe.. det är jag som är (var) ICanDoIt i den gamla tråden! Hehe.. så jag har hängt med ett tag.
Hej på er!
Lällas: Vet hur det känns!
Jag blev alltid jätte arg och ledsen.. Men det händer ju så pass sällan. Men en gång var jag hos en vän 10 mil hemifrån... Dansade och hade lite kul... Då lossnade påsen!! Jag hade tom knäppt upp byxorna och dragit fram påsen för att den INTE skulle skavas på.. Men icke (alltså, det var en väldigt nära vän så jag behövde inte dölja den, hehe) det gick inte.. så jag bytte påse.. och ÄVEN den lossnade!
Grrr.. Så jag fick byte igen.. Och vad tror du händer? Den lossnar! Vi som skulle gå ut på krogen och ha kul..
Nu hade jag bara en "endels-påse" kvar.. och de är verkligen skitdåliga.. Sitter som skit.. Så jag och min man fick åka hem... Inte alls kul! Det är nog mitt värsta minne från stomin. Annars har den nog aldrig börjat läcka ute bland folk precis.. Bara en gång i ett köpcentrum, men det var såååå pytte lite så jag gick bara ut i bilen och hämtade en ny så var det fixat.. Det kom inte ut nått utan jag såg ett veck bara.
Man lär sig... Det var värst i början.. Mot slutet var det som en liten vän Hehe. Saknar ljudet från den minst.. Men annars är det en superlösning!
God natt på er mina vänner
hej hej!!
åh, ja,, det kanske är värmen som gör att jag inte haft så ont i dag!! Vad skönt, då kanske jag får må bra i sommar.. jippie!
I dag har jag BADAT! UTE!!! Det var ganska skönt faktiskt.. Vi satt i säkert en halvtimme.. jag gick bara ner till midjan och gick sen och satte mig vid det grunda.. haha..jag är en badkruka!
Hur är det med alla!?!?
Mina valpar mår super, hoppas jag! Jag vill behålla allihopa..Men det går ju inte
hej hej..
Lycka till Grådis!!! Kan förstå din ångest...
Jag har fått skitont i bröstet och haft det i tre dagar nu! Det gör jätte ont att svälja mat och dryck.. saliv går bra.. Men inte större.. Då gör det ont när maten kommer ungefär till lite över där revbenen går ihop och sen strålar det ut i hela bröstet och ibland ryggen Jag vill verkligen inte gå till doktorn.. De kan iaf inte hjälpa mig.. Det krävdes ju nästan att jag skulle dö innan jag fick hjälp med UC så varför skulle detta gå bättre??
Näe, det känns bara skit.. Så har min visdomständer börjat växa också.. Härligt!
Åhhh.. dör lite inombords av att ens tänka på att uppsöka vård.. vad det än är för vård.. Finns inget jag hatar så mycket..
Många ledsna gubbar i detta inlägg... Men det är så det känns.
Hoppas ni andra får må bra i värmen...
68an:hur hjälper havregryn??
Jag har tom ännu ondare i dag.. vaknade i morse och var helt stel och kunde knappt andas.. drt gjorde ont i ryggen.. nästan uppe vid nacken och när jag äter gör det jätte ont och ett tag efter.
Ska prova med massage... :)