V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
Hej prinsessor.
Nu har jag inte varit så aktiv de senaste dagarna men jag har varit inne och läst varje dag. Har haft mycket på jobbet och fullt upp med roliga saker efter jobbet också.. Underbart att leva igen. Välkomnar alla nya...
Dalkulla: Gud vad skönt att höra att du mår lite bättre nu så att du får en chans att hämta tillbaka lite kraft inför födseln av bebisen. Hoppas det får hålla i sig och att det har vänt nu. Längar till Bebben kommer nu, är ju så nyfiken. Tycker Cornelia att det ska bli roligt att få bli stora syster?
Davve: Välkommen hit. Skönt att du inte har så mycket skov. Men häng gärna här med oss..
Fru U: Var inne på din sida och vill ge dig STORA KRAMAR. Jag förlorade också en lillebror i trafikolycka för några år sen och det är fruktansvärt. Hoppas att du finner styrka igen och skönt att du har din man vid din sida. Jag är också diagnoserad med UC och opererade bort tjocktarmen i februari iår. Nu ska jag operera mig igen i Augusti (IRA), lika som Nalla. Men jag tycker att Stomin funkar bra och skulle IRA:n inte funka så kan man alltid operera tillbaka sig. Jag är 29 år och längtar oerhört mycket efter bebis jag med. Ska vänta till efter operationen innan vi sätter igång verkstan. Ska hålla tummarna för er också.
Baggy: Grattis till plusset. Förlåt att jag frågar men är så nyfiken: Tog det lång tid för er att plussa? JAg bara undrar för jag är ju också opererad och jag har hört att det kan ta lång tid för oss opererade att kunna bli gravid. Jag läääängtar så efter en liten bebbe och jag har hört att man också bör vänta typ minst 1 år efter en operation.. Men jag ska dubbelkolla med min doktor och hoppas att han säger att det bara är att köra på. Och har din doktor sagt något om födseln, om det är bättre med Kejsarsnitt eller vaginal födsel? Du behöver inte svara om du inte vill.. jag är så nyfiken bara..
Lone Star State: Stackare!!! Jag hatar spindlar och hade nog satt mig på köksbordet eller så och vänta tills karn kom hem så jag tycker det var modigt att dammsuga upp den.. he heh e..
tur du hade en kompis där.. he he.
Du, jag har läst att du just nu föredrar stomi ändå. Hur länge ska du vänta innan du "bestämmer" dig? Du ska inte behöva gå och lida mer än du redan gör tycker jag. Om det känns bättre med stomin så gör det. Det viktigaste är ju livskvalitet.. Mitt liv har förändrats så mycket sedan min operation. Jag lever.. och jag njuter av det. Nu gör jag allt igen. Alla säger till och med att jag ser gladare, piggare, smalare och lyckligare ut.. Ju fler veckor som går efter operationen så går jag neråt igen, och kortison svullnaden försvinner mer och mer.. Jippi...
Nallatalla: Gu så du pluggar på. Nu kan du ju se ljuset i tunneln. Snart är det över! Bra gjort tycker jag! Jag delar din oro för att opereras. Man vet ju vad man har nu men inte vad man får sen. Nu trivs ju vi båda kanon med stomi, men är också så orolig för hur livet kommer att vara efter operationen. Vet du hur länge man brukar bli "sjukskriven" efter en sån operation? Jag lovade min chef att kolla runt om någon visste.. JAg hoppas att denna operation är mindre än den förra för jag hade ju sån otur och fick tarmvred mitt uppe i allt och det var allt annat än roligt. Fy skjutton för det. Är också lite nervös för hur man ska må efter operationen. Det tog mig ju nästan en månad innan jag kunde gå och stå rätt upp.. Och tappade så mycket muskler att mina benpipor stack ut.. Hemskt! Vi måste fortsätta att vara positiva! Du, hur har du det med lederna? Värk? Jag känner lite lite ibland så jag ska nog prova det med Omega3 ändå. Det gör ju gott för kroppen iallafall.
Tessi: Kul att se dig här inne igen. Saknat dig! Hoppas magen mår bra och att du njuter av våren. Kram
Rebecca: Hur mår du idag? Jag hoppas du får må bättre snart.
Grådis: Vad snällt av dig att leta upp så mycket info och dela med dig. Gulligt tycker jaG!
Kramisar till er alla. Ni är bäst. /Anna