V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
Hej på er.
Jajja: Skönt att doktorn ringde. Förlåt för min okunnighet, men vad är B12 för nåt? Och varför får man brist på det? Jobbigt att börja med så mycket mediciner igen men det är värt att prova, Nu har kroppen åtminstonde 4 veckor att bli bättre, då kanske du slipper en till undersökning. Annars så kan det kanske vara värt att prova andra mediciner. Har din doktor pratat med dig om Imurel eller Remicade? Jag gick på kortison i över ett år, med höga doser och jag vill aldrig mer i hela livet käka kortison tabletter igen. Men då såg jag ständigt ut som en badboll i ansiktet plus att det faktist gjorde mer skada än nytta på mig.. Nu är jag lite nervös inför kortison klysman.. Är också lite nervös för vad doktorn ska säga idag. Jag är så van vid att jämt få negativa besked då dom börjar meningen med "tyvärr så..." eller "dessvärre så...". Nu stannar hjärtat bara jag ser på min display på mobilen att det är doktorn.. Håll mig i handen snälla?
Madde: Tack gulle du! jag hoppas också. Har provat ett bandage från nya kartongen idag så jag är lite nipprig.. he he.. kollar och känner hela tiden.. Fick också prover från Easyflex men det var JÄTTE stora påsar, måste ringa och be om mini eller midi.. För det måste vart Large eller XL jag fick.. Kunde andvänt dom som huvudbonad.. ha ha..
Nio: Håller med, visst kan det vara så för dig. JAg är också jättetrött, fast jag är "sovtrött" hela tiden. Somnar som en stock på kvällarna. Fast jag tror att min trötthet beror nu på att jag inte "slappnar av" på natten utan vaknar ofta och oroar mig för läckage. Hoppas det slutar nu om dessa bandage fungerar.
Kram på er.. /nervös Anna