Inlägg från: grådis |Visa alla inlägg
  • grådis

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Sen har jag mått lite dåligt för ibland är det ingen dans på rosor att vara plastmamma.... ....
    Det är snälla barn, men ibland är de såååå tråkiga, man kan bli så trött på allt...

• grådis

Hej hopp!
    Kikar bara in en snabbis, har ögnat igenom alla inlägg lite snabbt.

Visst gör solen o det goa vädret att man blir mer positiv o pigg?

Jag mår bra igen...en dag på altanen och slappa med tidningar och göra INGENTING samt soppa med kokt torsk "lagade" det magonda.....

Idag har jag lyft av topplocket på min bil och mekat så jag har olja upp till armbågarna. Men det var kul. Dock var motorn sämre än jag trodde... ....Tur man har en i reserv...hehe...

Kram på er allihop, vi hörs efter helgen

• grådis

Hej alla

68:an, Välkommen hem! vad skönt det låter, en härlig semester du haft Hoppas det gick bra på jobbet idag, det är ju alltid lite trögt första dagen.

Nalla, jisses, va mycket det är med skolan, du är tuff som orkar. Gott att det snart är över, kämpa på de två sista nu också. Händig och händig...nja...det är mest när jag vill/orkar...med mina gamla engelska bilar...de "nya" (allt senare än -75 typ) öppnar jag inte ens huven på det överlåter jag med varm hand till sambon, hehe.

itmorsan, hmmm näe coloskopi står väl inte på topp tio bland det roligaste man kan göra precis...kvalar inte ens på plats 1000 skulle jag tro Håller tummarna för att du ska bli bättre.

Lällas, hur tycker du det känns att börja jobba igen nudå?

Lonestar, värker det fortfarande lika mycket i lederna? En del blir ju bättre med värmen, hoppas du ska bli piggare nu i vårsolen. Låter jobbigt att springa så mycket på toa trots att man är opererad och ska vara "fixad". Lycka till du också så här i slutet på terminen.

Kram kram måste rusa, kommer in igen sen

• grådis

gmt: usch det låter jättejobbigt. Stackare. Hoppas att han får sluta med kortisonet snart. Kramis till er hela familjen

Dalkulla, jag håller tummarna

Lindis, kan man inte googla på fettreducerad kost? Jag har haft ett häfte som jag fick av en dietist för 20 år sen...hmmm det är nog borta nu Men flytande...du kan ju göra och äta soppor, milkshakes, buljonger, the´, kräm kanske?
    Jag har startat mina dagar det sista med följande, som jag tycker är jättegott: Havredryck (Oatley el Icas el dyl), banan, hallon&blåbär mixas, toppas med passionsfrukt. Idag blev det havredryck, banan, kiwi och med passionsfrukttopping. Har blandat i psylliumfrön (loppfrön) också.
    Grönsakssoppa, jättebra, nyttigt, välgörande och kan ju inte vara fett heller: Morötter, palsternacka, sellerirot, lök, fänkål,broccoli osv ta vilka rotfrukter o grönsaker du vill efter tycke smak o säsong! Skala o tärna, skiva, strimla, täck med vatten, koka sakta, smaka av med salt/peppar och ev en skvätt citron. Det levde jag på när jag hade stopp och kramper i tarmen i höstas.
    Finns en jättebra bok som Fanny Bergström skrivit ???? är inte säker på det namnet men den heter "SOPPOR, BRÖD och RÖROR" där finns massa bra o goda recept på ja just det; soppor osv
    Lycka till nu och hoppas du snart blir bättre. Prova milkshakers, det är smarrigt och gott , man kan även mixa t ex tre kiwis, en bit gurka och vatten, hur fettsnålt är inte det? En bra energikick. Kram på dig

MammaBrander, vad bra, synd man har så långt dit Undrar om de kör sånt på andra sjukhus, man ska kanske hålla ögonen öppna efter notiser i sin lokala blaska? Hur är det annars med dig?

Nalla, ha en bra dag. Kram

Nä, nu ska jag ut o plantera om alla triljoner (känns det som ) tomat- och tagetesplantor. Kram kram och krya på oss

• grådis

Molle72; javisst är det tråkigt när man är kortisonrund men vill ut o shoppa lite schyssta vår o sommarkläder?
    Krama Rebecka o hälsa, vi är fler som går med runda kinder o dubbelhakor och trinda magar...även vi som inte är gravida Önskar henne lycka till i skolan. Kram på er

• grådis

ooops... trist
    Fettreducerat förstår jag ju för gallan, men varför skulle det vara flytande? Eller var det för tarmvila?
    Hoppas du får nåt vettigt svar av läkaren imorgon. Lycka till, du måste ju få i dig näring. kram

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7