V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
Så har man då avlagt ett besök på stadens sjukhus....
Vad ska man säga?
Dagens plus: mina värden var bättre än på mycket länge...sänkan nere på 11...tjohooo...inte illa...gått från 129 via 40 ner till 11, wow, tänk vad lite kapslar med budesonid kan göra blodvärdet var på väg uppåt också. Skitbra....
Känsliga personer kanske ska hoppa över nästa stycke
Dagens minus: det var ju just det här med att skita...jag har haft lite problem det sista med att tarmen inte beter sig som den gjort förut, svårt att skita helt plötsligt efter ett liv av diarreer, en helt ny upplevelse att behöva pressa ur sig skiten det har ju liksom skött sig själv förut...
Jag var duktig och berättade helt ärligt, fastän jag kände på mig vad konsekvensen kunde bli....hmmm mycket riktigt...låter inte bra, sa han, och det kommer blod också? ...mmm det får nog bli en rektoskopi...nu...
Jag har klarat mig undan det i herrans masssa år...men det var ju inget att be för...bara dra ner brallorna och lägga sig på sidan... fast jag fick han att gå och hämta stora tuben med xylocain först
Suck...fast det blev ingen rektoskopi...för han fick inte in rektoskopet...aj aj och jättetrångt... visade sig efter palpation meddelst finger att jag har lyckats få förträngningar/stenoser i slutet..antar att det bara är slutet för han kunde inte känna speciellt långt in...
Så nu blir det remiss till kirurgen... ....för besiktning och ev vidgning/dilatering med ballong eller nåt....
Och precis hur sugen är man på att vidga ändalykten?
Om det går fel, hur handikappad blir man inte då?
Sen har jag för första ggn på 20 år fått suppar att ta...får jag vara med i gänget nu då?