Fru U, Minnet och koncentration kan både bero på sköldkörtelproblem som 68;an, men kan också vara stress o utmattning som du skriver samt att det är även en biverkning/följd av brist på B-vitaminer, tex B-12 och folsyra, som vi tarmisar kan vara dåliga på att ta upp.
Jag känner det efter utmattning/depression, minnet har blivit sämre...eller också är det åldern
Javisst hade spa varit gott
Hur 4cm lårben försvinner? Tja, Till viss del beror det på att patienten inte kan köra mc utan kör i diket och väl där bestämmer sig för att hoppa av då det fanns en cementvägbrunn i sikte, avhoppet skedde samtidigt som framhjulet drämde i brunnen, varpå styret (?) slår av lårbenet...tror att det går till så
Sedan på sjukhuset ska jourläkaren från ortopeden spika ihop det hela...på lördagskvällen, förmodligen när han hellre ville kolla långfilm o käka pizza...han spikar en lång märgspik ner genom lårbenet, låser den uppe vid höften med en tvärskruv, sedan ska han låsa den med två skruvar vid knäet, skär upp och grötar och grejar men får inte dit dem utan syr ihop och går... Dan efter ska patienten upp och hoppa och stödja på benet, här spiller man ingen tid i onödan...det var ju splittrat men sen komprimerades det ju ihop när det inte stagades upp i andra änden...
Så började en lång historia med kamp och advokater och remisser hit o dit o 7 sorger och 8 bedrövelser....
till slut blev det en benförlängningsoperation 3,5 år senare på andra sidan Sverige.
Nu har jag lika långa ben, en märgspik och två skruvar vid knäet (som de fick dit utan några som helst problem, de kunde inte förstå vad han hade gjort första ggn som inte fick dit dem), tvärskruven är borttagen pga att den skavde, knäet glömde de rikta upp så ena foten "trillar" utåt litegrann, och man förundras över originalen som verkar som läkare i vårt land
(En läkare ville förkorta det friska benet...hmmm jag såg bilden av mannen som sågar bordsben för att jämna till dem och som sågar o sågar tills inget finns kvar....men doktorn sa själv, att nej förresten, hur skulle det se ut om vi kortade det...du skulle ju se ut som en orangutang när du gick på badstranden...gissa om jag ringde och fixa remiss till ett annat sjukhus?)
Och pengarna jag lyckades få loss tack vare advokat, orkade inte driva allt själv, även om det var jag som författade breven, de köpte jag en ny mc och tog körkort för....lär man sig nåt nångång? Fast det dröjde många år innan jag tog mod till mig, åkte bakpå först, men tröttnade till slut...