Hej alla
Hope79: Välkommen hit. Javisst, här får man många svar på sina frågor och funderingar och en underbar sammanhållning. Tycker om alla härinne och hoppas du ska trivas här.
Madde: Jag ringde och ska få prover på "ditt" bandage. Tack för tipset. Sjuksköterskan på Stomi avdelningen sa också att detta hände för ca 2 år sedan att en hel drös med dåliga bangage kom från SenSura så hon misstänkte att det var nåt sånt. Hon tyckte att jag skulle reklamera detta på Apoteket. Ska göra det!
Nalla: Vad hette salvan och hur/när använder du den? Och hur fick du tag i den. Jag vill också ha! Ska vara ännu mer noggrann hädanefter med att va torr innan. Jo, kan du sova på annat sätt än på rygg? typ på sidan eller så`? Jag vågar inte för jag är så rädd för läckage så jag sover på rygg hela tiden.. Läääängtar tills efter operationen och då ska jag till och med sova på mage igen.. Läängtar. Har du stort saltbehov efter du blev av med tjocktarmen? Jag har det och sitter och stoppar i mig salta pinnr ganska ofta. Och så får jag dricka mycket vätska så jag får ju springa och kissa ofta också..
JajjaB: Trist att du fortfarande mår kasst. Hjälper inte kortisonet? Visst är det prenisolon du tar? Åh, tycker stackars! När har du tid hos doktorn nästa gång?
Lindis: Hej, kul att se dig igen, även om det är tråkiga omständigheter. Lycka till hos doktorn.,
Madde: Känner nog också igen dig från Maddepladder.. He he.. Kul att se dig här inne...
68:an: Tror jag förstår dig. Jag var lite likadan innan jag gav mig ut på min Quest.. Jag tog mitt pick och pack och var ute och reste i 6 års tid själv. Då lärde jag känna mig själv och har blitt en mycket tryggare person i mig själv efter det. Hoppas du känner att du kan prata ut här inne iaf.
Nio: Du är så hjärtligt välkommen att prata på om allt som händer. Vi lyssnar gärna. Stor kram.
Calylite: Hur länge är det kvar nu?
Lone Star State: Tack för tipsen igår.. Har ringt och fixat allt idag.
Jo, mina vänner, idag har jag hämtat ut nya bandage och hoppas det kanske kan vara lite kvalitet i dessa SenSura bandage. Håll tummarna. Idag har jag slutat tidigt och imorgon är jag sjukskriven eftersom jag bara jobbar 75% nu och det är jätteskönt. Känns som jag aldrig vill tillbaka till 100% igen.. Har varit trött på sistonde, mycket för att jag sover oroligt med dessa dåliga stomipåsar eftersom jag vaknar hela tiden och kollar om jag haft läckage. Ser fram emot en lugn helg hemma. Min sambo ska köra 100 mil uppåt i landet och hjälpa min syster och hennes kille att flytta ner, så det blir totalt 200 mil för han ihelgen. Jag får inte plats i bilen.. synd va? ha ha.. Ska vara hemma och kolla på film..
Ni är underbara, så är det bara! Kram Anna