Inlägg från: Lällas |Visa alla inlägg
  • Lällas

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Hej igen.. Kan inte slita mig från er.

JajjaB: Vilken jobbig situation. Vad hemskt att bli diskriminerad. Får dom göra så? Vi hade kunnat vara arbetskamrater.. Vi har också omorganisation men jag har varit längst ansälld så jag sitter ganska säkert men mina kollegor kanske får gå. Snyft. Finns här iallafall när du orkar och vill prata om det. Stor kram till dig vännen.

Nio: Vad skönt ändå att du blev sjukskriven så du slipper jobba när du är så trött. Att din doktor inte ens kollade din kropp innan han säger att du har depression. ??? Men bra inställning där, att hellre prata med psykolog om det är så, än att börja proppa i sig massa piller. Gå hellre till botten med det, om det är det. Kram och lycka till.

Lone Star State: I februari?? ha ha.. han måste ha skämtat.. men bra att du fick en tidigare tid iallafall.

Mallan: Så har jag alltid kännt också tidigare, att min kirurg varit mycket bätte än min medicin doktor. Och det är sant, min tidigare doktor, ville bara proppa i mig en massa medicin men inte ett dugg intresserad av min bild av sjukdomen och hur jag mådde. Men nu har jag vunnit högsta vinsten med min nya doktor. Han är super.

Disa: Berätta om homeopaten sen, är nyfiken på vad du tycker. Jag vill också såå gärna sätta igång verkstan till hösten. Först ska jag få fason på ändtarmen och opereras, sen ska här sättas igång med bebis verkstad.

Nalla: Astma, men fy! Dinns bra medicin för det eller är det kortison som gäller? Jag hoppas också på IRA men just nu ser det mörkt ut.. Attans! Men som sagt, nu ska vi kämpa på. Kram vännen. Det känns på nåt sätt skönt att ha dig i exakt samma sits. Tänker på dig!

Mumlin: Håller jämt en tumme för dig och hoppas det kommer en bra lever till dig snart.

Malvas mam; Tack för värmande ord i min GB.

• Lällas

Kusin Knase: Grattis och skönt att allt gick bra. Stora kramar till er.

• Lällas

Hej på er.
    Då var man ledig idag. Tar ut en ledig dag i veckan när jag jobbar 75% och är sjukskriven 75%. Idag ska jag packa lite inför Barcelona resan på Lördag. Har fullt upp i morgon då det är restaurangernas dag i Stockholm som vi ska ner och kika på. Sen på Lördag morgon är det dags att resa. Ska bli skönt att resa bort, denna resa gör vi helt privat och inget jobb alls. Så vi ska bara rå om varandra, äta gott och ha kul.

Little me: Välkommen hit. Här är vi många som gärna delar med oss av erfarenheter och kunskaper. Och här finns omtanke och stöd. Underbar tråd.

Nio: Skönt att det inte är långt kvar nu till ditt läkarbesök. Skönt att få vara hemma och bara rå om dig själv.

• Lällas

Fru U: Förlåt mig om jag missat, men jag förstår inte riktigt vad för typ av undersökning dom ska göra. Du kanske har förklarat, men jag är intresserad och lyssnar gärna. Tycker iallafall synd att du inte känner dig prioriterad och jag tror många av oss kan skriva under på att vi känt oss lika lite prioriterad av sjukvården ibland. Kramis.

JajjaB: Hur "ilsken" är din inflammation? Har du ett svårt skov nu? Jag hoppas att det är nåt lättare skov som går över snart.

Nu ska jag hitta på nån lunch, kanske bara blir lite nudlar eller så.. inte roligt att laga mat bara till sig själv.

• Lällas

HEj igen.. Är det 3 ggn jag skriver idag tro.. ha ha,,

JajjaB: Fy vad hemsk chef! Klart du ska ta detta vidare! Du är ju minst lika bra som de andra och man får inte diskrimeneras så där. Fy vad jobbigt. Jag blir tokarg! Förstår om det känns jobbigt. Säger som Grynet "Ta ingen skit!"..
    Hoppas nu att den nya medicien ska ge dig bra resultat. Kramis

Grådis: Hoppas du får kul i helgen. Lova att köra försiktigt..

Nalla: Skönt att din astma går att medicinera iallafall. Hoppas du blir bra i hostan iallafall..

Tänla sig att jag fick migrän idag. det är ju 2 ggn på 2 veckor. Är det vätskebrist tror ni?

Fru U: Nu förstår jag med.. Låter ont det där.. Huvva.. Men hoppas du får tid snart.

Lilltrulsa: Kul att se dig igen.. Hänger du med på vår dejt i höst?

Kram på er alla., //Anna

• Lällas

Mumlin: Men det är ju fantastiska nyheter.. Underbart. Hellre frisk och friskare i kön än tvärtom väl? Klart du ska med. Gu va kul.. Jag är också lite pirrig.. men ser så mycket fram emot att träffa er. Ni är ju så underbara.

Kramar

• Lällas

Hej hopp..

Gu vilken dag på jobbet... Vår tjej som vi anställde i oktober, när jag sjukskrevs har gjort bort sig helt. Igår fick vi reda på att hon missat att avboka ett flyg som kostade oss 78000 kr och idag kom det fram att hon missat att avboka en båt och det ger oss ytterligare 50500 kr i avbokn kostnad. Och hon försov sig på vårt "krismöte" imorse.. Tycker ändå synd om henne för hon är en go och rar tjej med utbildning inom detta men ändå missat detta.. Oj oj oj.. hon har inte vågat berätta det för vår chef än heller för vår chef är hemma sjuk.

Kan ärligt säga att jag är så glad att jag åker till Barcelona nu, bort från allt strul på jobbet och njuta av 5 härliga dagar med Sangria och tapas.. Och stranden, och shoppingen.. och sevärheterna.. Och tid med min älskling! Gu så skönt det ska bli. Det hade inte kunnat komma lägligare.

Vet ni mer då.. Inatt läckte min stomi och det var tok äckligt. Fick väcka sambon, byta lakan, dra igång tvättmaskinen. Dusha och byta påse.. Kände mig som 2 år ungefär. Oerhört jobbigt! Tur att Jonas tog det med god min och sa att det inte gjorde nåt men jag känner skammen innifrån.. Ush!

Ja, men vad är väl det? Nu väntar Barcelona och ledighet så önskar er en härlig helg mina damer och herrar och hoppas magarna sköter sig.

Många kramar / Anna

• Lällas

HEj alla.
    Har saknar er.. kram till alla.. Har haft det underbart skönt i barcelona med min älskling och har shoppat, shoppat och shoppat. Nu är jag tillbaka på jobbet igen och det är tokmycke. Men i helgen ska jag på bröllop i Hudik så det ska bli riktigt roligt. Jonas hade ingen kostym utan köpte en ny idag, en Paul Smith kostym (märkesbög som han är) men fan vilken sexig och stilig karl han är i den kostymen att det var värt varenda krona.. he he..

Ja, angående läckaget så hände det fyra nätter irad efter första incidenten och jag var helt knäckt, tills Jonas kom på att jag öppnat en ny kartong med stomibandage samma dag som den första läckaget. Så det slog mig att det var bandagen som det var fel på. Har bytt kartong nu igen och nu funkar det kanon igen.

Grådis: Lycka till, ska tänka på dig.. Kramis

Greeneye: Välkommen hit, hoppas du ska finna stödet och omtanken som finns härinne.

Nalla: Duktiga du som pluggar på trots finfint väder ute. You go girl!

Dalkulla: Men stackare, fan, ska du aldrig få bli bra. Om det inte funkar med nedtrappningen denna gång tycker jag du ska prata med din doktor om att prova annan medicin. Du kan ju inte fortsätta hur länge som helst med kortison. Det är ju rena rävgiftet i längden. KRamis

JajjaB: Hur är det?

Malvas Mam: Åh, vad skönt att äntligen få en diagnos och det kom ju inte som en överraskning. Tror det är meningen att Linnea ska ta båda medicinerna. Det har jag fått göra innan min stomi operation.. Kortison brukar hjälpa, tyvärr inte mig, men många andra.

Ja, kram till alla, njut av sommarvärmen nu!

/Anna

• Lällas

Hej alla vänner.
    Gu så jag har saknat er. Har ju haft fullt upp, och var till Hudik på Bröllop. Det var ett underbart vackert bröllop på stranden och det blev en toppen fest med en hel del alkohol. Behöver jag nämna att jag beställde in en flaska vin kl 02.50? Ha ha ha.. Blev en rejäl fest iallfall och alla hade jätteskoj.
    Vad för trött igår för att kunna skriva nåt men jag har läst lite om er alla:

Nio: Trist att du fortfarande inte fått diagnos för din trötthet. Hoppas verkligen att dom går till botten med det här så du får veta varför du är trött etc.

68:an: Tror vi alla med kroniska sjukdomar kännt så ibland. Livet känns förjävligt ibland och det är viktigt att få gråta ut för då känns det ofta lite bättre efter. Har du ingen vän att gråta ut hos? Annars vore det kanske gött att prata med din man och berätta hur ledsen du är ibland.

Grådis: Gulle du! Alltid lika snabb att bjuda på information. Skönt att det löste sig till det bästa när du var hos läkaren.

Dalkulla: Hoppas det inte är halsfluss dina barn har. Fy, ni råkar då ut för det ena och det andra.. Stackars. Hoppas barnen klarar sig nu och får vara friska. Hur går det med nedtrappningen av kortisonet? Visst är det skönt när hungerkänslorna släpper lite.

Fru U: Vilken härlig man du verkar ha som syr klänning åt dig.

Mumlin: Kramar tillbaka. Skönt att du får vara pigg och kryare nu.

JajjaB: Hur är det?

Nalla: Är du klar nu snart med studierna? Hinner du med hästen? Tycker du gör det kanon som pluggar, tar hand om sonen och sköter om hästen och allt. Själv hinner jag knappt med mig själv..

Jag har haft fortsatt problem med läckage fast jag öppnat en ny kartong så nu har jag skrivit ett klagobrev till Coloplast som har SenSura bandagen för jag har ALDRIG haft problem förr men nu är det fel på nästan varenda bandage. Det måste vara påsarna som är fel, för jag har haft dem i 4 månader tidigare och aldrig haft problem. Nu börjar jag känna mig osäker och ledsen igen. Det har ju gått så bra med stomi men nu vågar jag knappt somna på kvällen av rädsla för läckage. Ska också ringa Coloplast och prata med dem för nåt fel är det!

Ja, nu ska jag gå till gymet för nu har jag fått ny insperation igen.. Har legat på latsidan ett tag och riktigt släppt lös vad gäller godsaker = onyttigheter. Nu blev det fisk till middag och imorgon ska jag göra en god laxsallad.

Nu mina vänner, ska jag kila iväg på gymet.
    Vad ska ni göra på Midsommar då? Själv ska jag upp till Hudiksvall igen då vi ska till en kompis som har sjötomt och har uteplats på en stor altan vid vattnet och bastu etc. Och så ska vi äta och dricka gott.. Fast jag och Jonas är nog de enda utan barn.. Snyft.. Hoppas att jag iallafall är gravid till nästa midsommar.. VILL HA BEBIS NU!

Kram till er alla, ni är så härliga. //Anna

• Lällas

Angelica: Tack snälla du för uppdatering. Vet att Jenny har haft ont och är lite stolt över henne att hon ändå åkt in till akuten då vi känner till hennes skräck för det. Nu ska jag hålla alla tummar och tår för att det går bra och att läkarna kan hjälpa henne. Ge henne stora kramen från oss alla.

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7