V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
Hej prinsessor.
Willow: Gu va skönt att det gick bra idag med undersökningen. Min tarm var ungefär inflammerad i en ca halvmeter och dom gjorde bedömningen att det inte var akut med operation men jag blev ju aldrig bättre av alla mediciner. Skönt med lustgas och jag brukar också be om lugnande i nålen. Då snurrar det till lite och då känns inte undersökningen lika jobbig. Bra att prova nya mediciner. Håller tummarna för att din tarm börjar skönta sig. Tog dom blodvärde på dig? Fy vad tråkigt att katten är borta. Men jag hoppas att den hittar hem till er snart igen.
Nalla: Huvva, bävar för att få magsjuka med stomin. Kan tänka mig att det blir ett himla springandes att tömma påsen?. Stackare som måste bekanta dig med prednisolonet igen. Hur stor dos? Ush, hoppas du slipper det där sen. Vi ska ju klara oss från sånt? Skönt att du mår bättre iallafall. Vad ska du göra hos kirurgen på Onsdag? Önskar dig lycka till allafall. Kram.
Mallan: Förlåt att jag envist frågar dig, men jag förstår inte riktigt. Äter du Imurel fast du är opererad? Du kanske har förklarat detta tidigare men jag blir så osäker. Skönt iallafall att du mår bra.
Tessi: Skönt att höra att du mår bra och att du kikar in fast du har massor att göra.
Grådis: Supersnällt av dig att dela med dig av all info. Nu när vi har många nya med oss så är ju det kanon. Kommer själv ihåg hur jag satt och sökte på nätet när jag fått diagnosen men blev inte klokare förrän jag hittade denna tråd. Jobbigt med förstoppning. Det hade jag också efter en koloskopi förut och kunde inte gå på toa på 8 dagar.. Scary.. Men fick ta microlax till slut så kom det igång igen. Det kan man köpa på Apoteket.
68an: Hoppas att du får ett lugnande svar imorgon av din doktor. Jobbigt att få provsvar utan att veta vad det innebär.
Lone Star State: Hur mår du nu?
Jag har haft en bra dag på jobbet och fick mycket gjort. Har tvättat 4 maskiner idag också. Ska till tvättstugan och hämta det sista snart. F*n vad tråkigt det är att tvätta, speciellt när man har urkassa maskiner och torkskåp så man får hänga all halvtorr tvätt i lägenheten istället. Grrr..
Min chef har självutnämt mig till hennes högerhand så hon dumpar allt på mig som hon inte hinner ta tag i själv.. Öhhh.. Hallå?? Plus att jag ska hålla i utbildning i morgon för våra nya.. Jaja.. jag kan bara göra så mycket jag hinner. Inte stressa. Tur jag har min sambo som pratar på om allt annat än jobbet så jag kan släppa det när jag kommer hem. Nu ska vi äta lite lasagne och sen ska vi träna. Puh.. Livet leker iallfall. Mår toppen och ser fram emot att prata med kirurgen i slutet av månaden om NÄR operatonen ska bli av.
Rebecca: Hur sköter sig magen? Är du i skolan nu? Hälsa din mamma så mycket.
Kram på er alla, må alla krya på sig.