V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
Hej igen.
Japp, jag är nykommen från gymet. Körde rygg idag och det känns superskönt nu! Skulle köra biceps också men hade ont i lederna i armbågarna. Jäkla sjukdom. Grrr.. Men skönt att träna, nu ska jag duscha och sen krypa till kojs.
Fru U: Tack för tipset. Ska ringa min stomisköterska imorgon samt Coloplast.
JajjaB: Trist med skovet. Avskyr att behöva rusa på toa. Det är så himla jobbigt. Innan min operation hade jag alltid flera 5:or i fickan till toa pengar och hade alltid span på vart närmaste toa fanns. Nu slipper jag det iaf. Men ska gå på Apoteket imorgon och beställa hem nya bandage. Med mig är det bra annars. Jag trivs med att vara tillbaka på jobbet och samtidigt bara jobba 75% så jag ska vara ledig halva Onsdagen och halva Fredagen denna vecka.. Skönt! Hoppas vädret fortsätter håller i sig med sol och värme så jag får njuta lite av det.
Angelica: Har du hört nåt än? Är orolig för vår vän. Och vad härligt att ni har varandra.
Ni som har stomi, Nalla, Fru U etc, har ni märkt av någon mat eller dricka som ni blir dålig av/får flöden av? Och är det någon mat eller dryck som ni upplever som bättre och mer stoppande?
På Fredag ska min nya (underbara) doktor ringa så ska jag nog få någon klysma eller så för att försöka häva inflammationen i ändtarmen. Ger Entocourt, som är kortison, samma hemska bieffekter som kortisontabletter? Dvs sväller man upp lika mycket?
Kram till oss..