• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Neeeeeej Bliglin!! Så skulle det ju inte bli Usch vad tråkigt, dj-a kärring!! Jag fick också min mens för tidigt- cykeln var visserligen lika lång som innan men lutealfasen kortare. Jag småblödde först och sedan satte årets värsta flod in och mensen varade lika länge som vanligt, dvs 5 dagar. Är mensen helt här nu eller kan det bara vara lite förblödning som man kan ha även om man är gravid? Med tanke på att du hade fler ägg så kanske lite slemhinna måste ut även om det kanske finns en graviditet också? *Försöker hålla hoppet uppe* Massor med kramar!!

Jag är inte alls pigg på clomiden den här omgången. Det känns inget kul att smälla i sig hormoner om det ändå inte är till någon nytta. Inte blir jag kollad heller och vet om allt är normalt... Känns ju inget vidare att man ska knapra på tills man kanske måste åka in akut för jätte cysta eller annat tråkigt Maken och jag har bestämt att köra denna kur och en till om det inte skulle ta sig och sedan blir det ett uppehåll över sommaren. Kanske tar kör vi ett par kurer till hösten men sen får det vara nog.

Jenny, säg till när du testat igen För er båda, se till att göra gravtest innan ni börjar med clomiden bara för att vara helt säkra på att ni inte äter det i samband med ev. graviditet.

Nu måste jag få i mig något ätbart så jag kan ta huvudvärkstabletter. Kram på er!!

Nu måste det vara vår tur...
  • Resande

Här har det varit en seeeg dag. Trots 10 timmars sömn är jag extremt trött idag och har inte ens brytt mig om att byta om från pyjamas Skönt att bara slappa hela dagen. Huvudvärken har tack och lov släppt för tillfället men det återkommer väl lagom tills jag ska sova eftersom jag tar tabletterna på kvällen. 

När ska du få göra kontraströntgen? Om du får ordning på äl med clomiden så kanske du inte behöver röntgas  Hoppas det. 

Bliglin, hur är det med dig? 

• Resande

Hoppas de ger dig en tid direkt när mensen är slut (om den nu dyker upp alls) så du får det avklarat. Lika skönt att veta att allt är ok när man fortsätter med clomiden sen.

• Resande

Bliglin jag skulle nog fråga gyn vad han tycker du ska göra. Svårt det där för å ena sidan vill du inte överstimulera å andra sidan vill du att det ska ta sig, så ju fler ägg desto större chans borde det ju vara... Svårt dilemma, vet inte om jag kan vara till någon hjälp där. Jag kör ju mitt race med dubbeldos utan att ens veta följderna... Hoppas bara på det bästa.

Jag har knappt sovit en blund i natt. Den här gången har jag fått de där svettningarna. Fy bubblan vad obehagligt det är. Trots att jag slängde av mig alla kläder och sov utan täcke så vaknade jag hela tiden av att jag var för varm. Sen någon timma senare frös jag, kröp ner under täcket för att vakna genomsvettig en kort stund senare. Snacka om klimakteriekossa Jobbigt! Får verkligen hoppas det tar sig denna gång så man inte behöver genomlida detta mer!

Jenny, jag fattar inte hur de kunde misslyckas förra gången! Din gyn skulle vara med nästa gång eller hur var det?

• Resande

Tycker du gör rätt Bliglin som kör på halv tablett. Lika bra om du är orolig, speciellt med tanke på att du faktiskt har egen äl och reagerade så starkt på en tablett. Hoppas detta är sista gången vi behöver äta de här dumma tabletterna Vad coolt om vi synkas med IUI, jag borde få stegring antingen tors eller fre om det blir som sist och får då inseminationstid dagen efter Kul om vi gör det "samtidigt"

• Resande

Haha, det där lät lite dumt! Vad jag menar är att det vore kul om man kunde följas åt...

Gott med choklad, jag som inte är en chokladälskare åt det VARJE dag förra veckan Måste ju trösta sig med något när man har mens

• Resande

Jag är också orolig gällande äl, dvs att ägget släpper väldigt snabbt efter stegringen så att inseminationen inte hinner fram. Men det behöver inte vara så utan många får ju försöka gång efter gång med pergo och insemination för att lyckas. Jag ska försöka att inte oroa mig för mycket, inget blir ju bättre av det. Istället försöker jag leva så vanligt som möjligt och njuta av livet så mycket som det går.

12 dagars lutealfas borde ju inte vara för kort. Det finns ju de med under tio dagar som lyckas bli gravida så 12 och uppåt tycker jag låter normalt, men det kan väl vara bra att fråga gyn om det också.

• Resande

Men jenny, jag har aldrig någonsin fått två streck hur länge jag än väntat så kanske kan det vara värt att testa imorgon bitti igen? Vad gjorde du för test? Många tror ju  mensen är på gång och sen får de plus istället så jag fortsätter hoppas åt dig.

Sov bättre i natt men är fortfarande helt slut. Jag känner mig lika trött när jag går upp som när jag lägger mig och det måste vara pga clomiden. Hoppas nu detta fungerar så man slipper ge sig på fler kurer...

• Resande

Jag blev så glad när jag hörde om ditt streck för själv har jag aldrig fått sånt. Det finns ju chans till det så länge mensen inte dykt upp

Biverkningarna är inte så farlig idag, förhoppningsvis lugnar det sig lite nu när jag är klar med tabletterna. Är fortf. jätte trött men annars är det helt ok. Kan ju vara trött efter att ha jobbat dubbla pass igen i stressig miljö. Blir lite knepigt att vara på sjukhuset och servera läkare som opererat en Pinsamt! Tack och lov minns jag inte vilka som var där när jag gjorde kontraströntgen

Bliglin jag brukar inte bli yr så ofta men det är väl tur man inte får alla biverkningar på en och samma gång Hoppas du inte ska drabbas så farligt nu när du kör halv dos.

• Resande

Sant, lika bra att invänta mensen och sen bli positivt överraskad om den inte dyker upp Håller tummen i alla fall

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?