• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Förstår att du är orolig för punka på typ autobahn men man märker det ganska snabbt eftersom styrningen blir knäpp och bilen hoppas och då är det bara att stanna fort som attan.

Magen har varit rätt ok idag så det var förhoppningsvis äl. När jag hade cysta som sprack sist så gjorde det ont fram tills den sprack eller om det var när den sprack som det gjorde ont, vet jag inte. Smärtan var likadan som den jag kände i natt. Det kom inget blod eftersom det hamnade i magen

Förstår om ni börjar bli frustrerade på att vänta, men den som väntar på något gott Tänk vad kul ni ska ha i början på veckan istället efter att inlämnandet är gjort

Nu måste jag gå och laga mat, maken ropar på mig 

Nu måste det vara vår tur...
  • Resande

hej jenny. Välkommen tillbaka Jag började undra om allt var ok, skönt att höra att du bara haft ett riktigt liv utanför fl Vad spännande att åka hem om två veckor! Jobbigt bara när folk ska beställa massa grejor när man ändå har fullt upp med att fixa allt inför resan. Visserligen är det kul att köpa med presenter men jobbigt om det blir för mycket. 

Jobbigt att du inte fått mens än! Det gör ju inget om den håller sig borta så länge du får plus istället men jobbigt om det inte blir något av det. Duktig du är som tränar så mycket och äter hälsosamt. Om inte annat så mår man betydligt bättre.

Här är allt ok. Händer inte så mycket, det har varit en väldigt lugn helg. Har tack och lov inte så ont längre så nu är det bara att invänta bim och se om det ville ta sig.

Bliglin- lycka till imorgon Håller tummen för dig!

• Resande

Grattis Bliglin till avklarad IUI Vi får hoppas det tar sig nu för oss båda så vi slipper fler försök med både clomid och annat

Jag ska rusa till jobbet men ville bara kika in och säga hej. Kram!

• Resande

B det kanske har något med slemhinnorna att göra eller liknande som gör att det känns som äl än? Blir inte klok på kroppen  Sjäv börjar jag bli trött vilket säkert är en kombination av sena nätter och allergi idag känns brösten svullna och ömma samt magen moler lite, kan ju lika gärna vara tarmarna. Vi får hoppas vi alla har  på gång som du märker är jag också hoppfull, maken har totalt gett upp och vägrar ge sig in i spelet. Han är säker på att det inte lyckats nu heller men jag tänker tro det bästa tills motsatsen är bevisad!

Kram!!

• Resande

Det kan ju hända att ägget på andra sidan inte släppt än då eftersom de säkert kan släppas med lite olika fart? Så länge det inte gör ont så är ju det bra.

Maken säger alltid att vi ska vänta till bim innan vi testar men jag har alltid smygtestat ett par dagar innan för då vet jag att mensen är på gång och kan släppa hoppet! Det blir lättare att ta smällen när man vet att det inte blev något på något konstigt sätt... Han är så trött på den eviga berg-och dalbanan vad gäller hopp och förtvivlan så den här månaden tänkte jag hålla tyst om ev tecken (kan ju lika gärna vara pms eller clomiden) och sedan bara meddela om det blir plus eller mens. Jag kommer att testa redan på söndag eftersom maken fyller år då, men inte berätta för honom om det blir minus. Blir det plus däremot så har jag köpt ett litet pluspaket (en body och tvättlappar) som jag tänkte ge honom Har massa vänner som köpt pluspaket och alla de har plussat så jag tänkte att det kanske är vad som saknas?! Räcka ut tungan

• Resande

Hejsan! Hur är det idag?

Här är det bra, sov dock dåligt inatt. Vaknade vid 3.30 av att jag tyckte maken sa "älskling" jätte högt. Han låg och sov så sött så jag måste ha drömt! Men naturligtvis kunde jag inte somna om utan låg och kände hur hungrig jag var. Det tog en evighet att somna om men det är säket för att det är så varmt nu.

Annars inga större nyheter. Har fortf ömma och svullna bröst och jag hoppas de bara blir större till bim och att jag ska plussa Hur är det med era känningar? Märker ni av något än? Hoppas ni har en bra dag!

Kram!

• Resande

Jag har nog bim runt den 10:de tror jag. Möjligtvis en dag senare. Vad bra att du får ta pregnylspruta för att hjälpa dig på traven, hoppas det tar sig nu!! Jag tycker vi båda ska plussa med bara några dagars mellanrum Hur många dagar efter sprutan måste du vänta innan du kan testa säkert?

Jag är också slö idag och vill bara äta glassCool. Sitter ute på balkongen och svettas, det är jätte varmt och ingen vind alls. Måste komma in stup i kvarten för att svalka mig. Hade varit smartare att åka till stranden men maken har bilen och jag orkar inte åka in till stan för att hämta den. Speciellt inte med tanke på att vi ska mötas i stan ikväll. Jag sitter nog ute här en stund till och sen tar jag bussen till gymmet innan middag med maken Ha det gott!

• Resande

Hej Noor och välkommen! Kul med fler i tråden Fy vad jobbigt med cystor! Jag misstänkte att jag kanske ev hade en som sprack i fredags eller så var det bara extrem äl. Jag har aldrig blivit kollad med vul och vet därför inte hur det ser ut, om det bildats cystor eller ej. Borde verkligen kräva det nästa månad, om inte annat så för att slippa oroa mig så himla mycket.

Den vanliga behandlingen av cystor brukar väl vara p-piller just för att man inte ska äl? Det känns ju inte så roligt när man försökt bli med barn ett bra tag men vad gör man inte för att läka och vila kroppen. Hoppas de försvinner snabbt så ni kan fortsätta igen, men se då till att du inte får mer clomid utan be om något annat!

Håller med dig B om att tiden går låååångsamt. Jag börjar redan bli nojjig och tro att det inte ska ha tagit sig denna gång heller. Men varför skulle det, alla andra 20 försöken har ju varit förgävesGråter Är lite nedstämd för min gamla chef ringde nyss och frågade om jag kunde tänka mig jobba 3 mån för dem eftersom deras barnflicka är gravid Jag vet inte hur jag ska göra men jag kan bli så trött på att alla andra lyckas till höger och vänster. Den tjejen väntar sitt tredje nu, hon kommer från Phillipinerna och hennes två barn uppfostras av hennes föräldrar eftersom hon bor utomlands. Nu ska hon åka hem och föda barnet, be om kejsarsnitt en månad för tidigt för att hon ska hinna vara med barnet ett par månader innan hon åker tillbaka hit Crazy så kan vi inte ens få ETT barn! *muttrar bittert*

Nä nu får jag allt ta och rycka upp mig. Det vore ju jätte kul att få passa barnen några månader fast jag hade ju hoppats på att ha egna vid det här laget! Vi började verkstaden innan den yngsta var född, hon blir 2 i november Shit vad tiden går.

Sorry för allt gnäll, behövde nog bara ösa ur mig lite... Kraaam från en gnällig fiji

• Resande

Noor- jag fick aldrig göra insemination den här månaden för labbet saknade grejor för tvätten och det går ju inte insem otvättad sperma Jag är ändå trött på allt detta och det eviga knaprandet på hormoner utan någon som helst koll och ska ringa till gyn för en ny tid. Jag ska be om vul (eller ngn koll så att jag inte har cystor) och sedan en remiss till fertilitetskliniken. Om jag vore i er position så skulle jag hoppa IUI och gå på ivf med en gång. Det kan ju ta tid att komma igång med det också, bli rätt reglerad, få tillräckligt med bra ägg osv. Skulle man inte lyckas första gången heller så är det ju bra att ha kommit igång hyfsat snabbt. Möjligtvis kan ni ju köra ostimulerade inseminationer om väntetiden för ivf är för lång, då ökar ni chanserna men du slipper biverkningar och låter kroppen vila från alla hormoner inför ivf.

Vi ska på semester och kommer därför försöka själva under några månader (om det inte tar sig nu) och sedan vill vi komma igång med ivf-processen. Hoppas du blir ok snart!

Jenny- du behöver inte känna dig dum utan kika in när du hinner och lämna en rad när du känner för det. Vi finns här och du är välkommen hur ofta eller sällan som helst. Hoppas kärringen vill dyka upp snart så du kan få försöka stärka äl igen. Måste vara enormt jobbigt med så långa cykler. Jag har alltid varit helt regelbunden men inte har det hjälpt ett dugg. Fast vi har ju chansen på fler försök i alla fall och min berg-och dalbana blir säkert också mer regelbunden eftersom det blir samma mönster månad efter månad Helst vill vi att du får plus nu förståss men kan du inte be om något som sätter fart på mensen?

Bliglin- hur känner du dig? Några tecken åt något håll än, kanske lite tidigt men ändå?
    Hoppas maj blir vår månad Skönt att ha er tjejer! Kram och trevlig helg till er alla

• Resande

Hejsan!

Kom precis hem från jobbet och shopping. Handlade present till maken och lite mat inför helgen. Vad spännande B om du har lite ont i v- äs regionen Hoppas det tyder på hårt jobb som resulterar i plus Kul med ny lägenhet, håller tummen för att ni får den! Vi bodde de första två åren i en mini studio och när vi sedan fick tag i en one bedroom med havsutsikt så var det en fantastisk känsla  

Nu måste jag äta lite seeeeen lunch. Ha det gott så hörs vi av! 

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?