• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Min tvillingbror och hans tjej väntar barn för tredje gången (de förlorade ett i sen graviditet). Visst är jag glad för deras skull men jag kan bli så irriterad för de har världens mest ostabila förhållande och gör slut jämt och ständigt. ändå lyckas de bli med barn under ett av alla de veckor allt är bra mellan dem...

Visst är livet bra orättvist och man blir så förbannad på livet ibland Någon gång inom kort måste det ju vara vår tur också. Vem vet, kanske var där massor med ägg så måste något av dem ut nu medan det befruktade sätter sig perfekt Får försöka tänka positivt tills det absolut är helt kört. Håller tummarna för oss alla!

Nu måste det vara vår tur...
  • Resande

Ja man blir ju inte klok på kroppen! Vissa månader har jag massa spottings och andra gånger inget alls. Har inte haft något efter insem men nu började det som sagt. Vi får väl vänta och se...

• Resande

Jenny ni skulle bara köra på själva den här månaden? Hoppas det kan ta sig nu om du fått äl det är ju bara att köra hårt

Tack, jag hoppas också det inte är kärringen på ingång. Ikväll ska jag tröstäta massa godis om i fall att

• Resande

Men då får vi verkligen hoppas att clomiden funkar så att du får äl men inte mens

• Resande

Hejsan!

Spottingarna har fortsatt här och i morse gjorde det rejält ont i magen och ryggen. Min temp har sjunkit ändå mer så det är säkert kärring på ingång. Jobbigt men det är bara att hämta ut nästa kur och försöka på nytt Jag var på gymmet redan vid 7.30 med maken men han fick inte prata med mig för jag ville bara gråta... Kändes något bättre efter att jag kört kondition men det är fortf. deppigt och jobbigt. Mitt humör växlar kraftigt och jag går från att ha varit ledsen till glad eller arg på en sekund Inte lätt att vara nära mig men jag tror det är clomiden som spökar

B jag har också känt mig nästan som vanligt det senaste förutom enorma svettningar (och humöret då förståss). Jag har haft ömma och lite svullna bröst och det försvann för någon dag sen som det brukar. Jag har däremot haft helt annat liv därnere med väldigt mycket klibb som ser ut som svamp men inte kliar alls. Ph-balansen blir nog lite knäpp av tabletterna. Hoppas du slipper svamp men går det inte över så kör en kur för att slippa skiten.

• Resande

Det känns alltid bättre efteråt när man rört lite på sig så jag är glad jag kom iväg. Nu har jag fått i mig massa kaffe också så det känns bra. Om kärringen kommer så ska vi trösta oss med pizza och en flaska vin på fredag så det längtar jag till eftersom jag ätit vetefritt i snart 2 månader Något kul ska man ju ha mitt i eländet. Vi funderar på att resa någonstans i början på nästa år, kanske Afrika, vore kul att planera en långresa igen så man har något att se framemot. Är less på att ha livet på hold i väntan på graviditeten som aldrig verkar vilja hända

• Resande

Håller med Bliglin- fram för mer bebisar, vin och pizza . Vi var på NZ och Fiji för ett år sedan och träffade då en familj som hade sin 7 mån baby med sig. Pojken hade redan varit på bilsemester genom hela Europa och sedan flygit till Brasilien, Hong Kong, NZ, Aussie och skulle innan sin ett års dag besöka ytterligare några avlägsna länder. De bor i Sv... Det går att resa med barn också. De reste dessutom med enbart handbagage!!! Maken och jag har svårt att bara ha en väska var och de reste med barn inkl. allt med bara varsin liten ryggsäck

Jag skulle inte flyga till ställen med tex Malaria de första månaderna men för övrigt så är det nog ingen större fara.

• Resande

Jag skulle också vilja resa runt i Europa men vi gör det när vi väl flyttar härifrån Borde avverka sånt som ligger nära men istället har vi åkt heeeelt åt fel håll (Malaysia, Kina, Aussie, NZ, Fiji mm). Har hunnit med en hel del i USA och Kanada också men det räknas ju inte som drömresor direkt eftersom det oftast blir storstad. Vi har haft funderingar på Latinamerika men vi får se vad som händer...

Indien låter också helt fantastiskt, skulle gärna se Goa också. Jag ska ju till Aussie i sommar så nästa resa får bli åt ett helt annat håll

• Resande

Japp, jag menar Australien när jag säger Aussie Ska först till Sv och sen dit med mamma för att hälsa på min bror med familj

Jag har minsann också hunnit lusläsa allt om gravsymptom på diverse olika sidor. Det är samma visa varje månad efter äl och ju närmare bim man kommer. Försöker tänka att allt jag känner är clomiden men tankarna kör igång rätt rejält eftersom man så gärna vill. Nu har jag förståss slutat hoppas eftersom jag både har rejäl värk och spotting, fast en liten del längst in har en gnutta hopp kvar att det ändå ska ha tagit sig

• Resande

Än så länge kommer det bara pytte lite så därför har jag liiiiiiiite hopp kvar Jag har redan deppat flera dagar och därför blir det nog lättare att se kärring h-t om den väl kommer. Jag försöker också säga till mannen att det faktiskt kan ta ett par ggr med både clomid och insem innan det tar sig

Igår såg jag på Oprah en kvinna som gjort insemination och som fått 6-lingar!! De sa aldrig om hon fått clomid också. När hon gick på första ul sa de att hon väntade tvillingar och nästa gång att det var 5 och då blev hon inlagd. När de små föddes så visade sig att ett foster låg bakom moderkakan så totalt födde hon 6 barn och alla är friska 4 åringar idag

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?