• Miafia33

Ska handikappade få köpa sex?

Läste om detta på aftonbladet och tycker frågan är intressant.

Jag tycker inte att man ska särbehandla människor oavsett handikapp eller ej men jag förstår problemet. Jag tycker dock inte att man ska få köpa sex.

Ni som tycker det är ok, tycker ni inte att det är att särbehandla och är det inte just det som de flesta funktionshindrade vill slippa? Att bli just särbehandlade.

Motivera gärna

• Svar på tråden Ska handikappade få köpa sex?
  • tjorvig

JanH: Om jag blev handikappad på ett sådant vis att mitt sex liv inte mer fanns. Så är det nog tusen saker till som jag inte mer kan göra.
    Och sorgligt men sant så får man gilla läget.

• Odella

Håller med kikkan79, jag tycker också det ska legaliseras. Vuxna människor som gör vad de vill, under kontrollerade former.

• claudia79

Jag är förvånad över att det nämns minst två ggr i tråden att sex inte är ett behov?!
    Nähä, vad är det då?? Det är ju faktiskt så att i puberteten kommer starka sexuella känslor "igång", så även hos handikappade, även om i en del fall, puberteten kommer senare. Men att förneka att det är ett mänskligt behov kan jag inte förstå!

Jag är kluven till hur man ska "lösa" situationen...Jag jobbar själv i vården och skulle aldrig kunna tänka mig att, som i Holland, hjälpa min brukare att tillfredställa sig sexuellt Det är jag för pryd för Men jag tycker samtidigt "synd" om dem, som känner samma sak som alla andra, men inte har samma förutsättningar att få det tillgodosett...

• Jan H

Tjorvig,

Så kan du tänka nu när du är frisk. Det kanske inte är det första du funderar på när du vaknar upp, men tankarna kommer.

De som aldrig haft ett sexliv tänker också på det.

• Odella

"Kan ni tänka er att jobba med det själv/eller er fru/man? Eller att er dotter/son jobbar med det ? Eller er syster/bror? eller er Mamma/pappa?"

Skulle aldrig kunna tänka mig att min son/dotter eller min man skulle vilja bli moderater, men de gör som de vill i alla fall :) Finns mycket saker som jag inte vill att människor ska göra, men jag är inte kung eller gud. Och så lägger jag mig inte i andra människors liv, heller.

• Jan H

Naturligtvis så ska ingen tvingas att utföra sexuella tjänster. Men det finns de som kan tänkas göra det, jag föraktar ingen som vill göra det.

Det finns massor med jobb som jag inte skulle vilja göra, men jag kan ju inte säga till någon att de inte ska jobba med det bara för att jag inte vill.

• tjorvig

Äta,sova, gå på toa sådan grejer är nödvändigt att få hjälp med.
    Men sex är inte det.

Finns massor av folk som inte har sex. (fullt friska)

Jan H. tror nog jag skulle sörja andra saker MER.

• Jan H

Nej men Tjorvig, att du inte känner någon betyder inte att det inte finns någon.

Och naturligtvis så respekterar jag att du inte vill, ingen ska tvinga någon till något.

• Jan H

Jo tjorvig, blir du handikappad så skulle du säkert sörja många saker. Men även om du inte känner det så nu så skulle din sexuella lust finnas och göra sig påmind. Det är inget du kan påverka, den driften är så stark.

Svar på tråden Ska handikappade få köpa sex?