Ska handikappade få köpa sex?
Håller med kikkan79, jag tycker också det ska legaliseras. Vuxna människor som gör vad de vill, under kontrollerade former.
Håller med kikkan79, jag tycker också det ska legaliseras. Vuxna människor som gör vad de vill, under kontrollerade former.
"Kan ni tänka er att jobba med det själv/eller er fru/man? Eller att er dotter/son jobbar med det ? Eller er syster/bror? eller er Mamma/pappa?"
Skulle aldrig kunna tänka mig att min son/dotter eller min man skulle vilja bli moderater, men de gör som de vill i alla fall :) Finns mycket saker som jag inte vill att människor ska göra, men jag är inte kung eller gud. Och så lägger jag mig inte i andra människors liv, heller.
Men om vi legaliserar prostitution kan väl alla i alla fall ha möjlighet till ett sexliv? Då kan ju Bosse 45 göra ett val att köpa sex, precis som en handikappad.
Miafia, ja det är svårt att ta ställning, det känns som hur man än gör så blir det åtminstone lite fel.
Men jag såg en dokumentär om bordeller i Kanada, där droger var strikt förbjudet och de som arbetade där gjorde drogtest ofta. Samma sak med könssjukdomstester. Nu säger jag inte att vi i Sverige ska ha sånt, men kanske det vore bra om man hade en drogfri policy så att man kan vara säker på att de pengar som de tjänar in inte går till droger. Fast ska man kunna bestämma det egentligen? Svårt, svårt.
Men varför ska fula inte få ha ett sexliv? För att de är fula? Varför ska de straffas?
Åsa, det handlar väl också om lukrativitet? Att syssla med ett arbete där det är olagligt för kunden att ens kontakta dig kan väl inte vara bra för affärerna. Därför tycker jag inte att ett förbud mot att köpa sex är bra för den prostituerade.
Miafia; på den dokumentären om laglig prostitution som jag såg så fanns det många som hade verksamhet i sina hem och som trivdes med sitt jobb. Och många gjorde det tex. för att kunna betala sin utbildning istället för att arbeta på något annat jobb. Så det finns de som inte drogar eller har dåligt självförtroende också.
ok natt
"Mot samma bakgrund är det ologiskt att tillåta prostitution för en viss kategori sexköpare som det är "synd om"."
Det håller jag med dig om! Ska det vara lagligt för en grupp, ska det vara lagligt för alla.
"För mig är det oförståeligt hur man kan tycka att sexuell njutning är så viktigt att det är värt att andra människor ska behöva utsättas för att gå igenom prostitution för att alla ska få det de vill. Det är en myt, den om den lyckliga horan. Prostitution ska ej vara lagligt, bäst vore om det inte fanns alls."
Det är farligt att se allting svart och vitt. Trafficking är förbjudet, men jag inget problem med att en vuxen människa säljer sex. Det är ju inte en människa man köper, utan en sexuell tjänst. Och JO, den lyckliga horan existerar. Vuxna kvinnor som gör vad de vill och tycker om sitt jobb. Har bland annat sett en dokumentär från Kanada om lagliga bordeller där de som arbetar där trivs med sitt arbete. Varför ska du döma dem och säga åt dem att de ska skämmas över sin ställning?
Självklart finns det prostituerade som mår dåligt, men det finns det väl i alla yrkesgrupper. Prostituerade har lika stor rätt att känna sig säkra på arbetsmarknaden som vem som helst.
Bad Sector: Detta är nog enda gången du och jag håller med varandra! :-O