• Miafia33

Ska handikappade få köpa sex?

Läste om detta på aftonbladet och tycker frågan är intressant.

Jag tycker inte att man ska särbehandla människor oavsett handikapp eller ej men jag förstår problemet. Jag tycker dock inte att man ska få köpa sex.

Ni som tycker det är ok, tycker ni inte att det är att särbehandla och är det inte just det som de flesta funktionshindrade vill slippa? Att bli just särbehandlade.

Motivera gärna

• Svar på tråden Ska handikappade få köpa sex?
  • Miafia33

opps såg nyss att det fanns en annan tråd i ämnet

• lei

jag tycker inte att någon ska få köpa eller sälja sex. sex ska väl vara en akt som båda(eller fler efter tycke ) parter ska uppskatta.

• Myrongen

NEJ!

Ska fula få köpa sex?
    Är det mer OK att utnyttja kvinnor i träsket om man har ett handikapp?

Sex är ingen mänsklig rättighet. Skydd mot sexuellt utnyttjande däremot kan nog ses som det. Den lyckliga horan finns inte.

• Pingvinen Blomma

Inte köpa sex nej.

Men däremot kan man öka förståelsen för dessamänniskor ute i samhället och hur man funkar osv. så kanske det en vacker dag vara samställt sexuellt mellan handikappade och ickehandikappade.

men att köpa sex, nä absolut inte. Det är som att fylla i ett hål med jord från ett annat hål, det blir liksom bara hål hur man än vill att det skall vara plant. Någon blir alltid offret.

• eisa

Jo klart de ska kunna köpa sex. Fast då ska det vara tjejer som inte blir kränkta av sina handlingar, om det nu finns såna...

• Themis

Pingvinen Blomma:

"så kanske det en vacker dag vara samställt sexuellt mellan handikappade och ickehandikappade."

Inte för att vara extremneggo nu, men tror du verkligen på det där själv? Det är klart att även handikappade kan finna kärleken, men sorgligt nog är det nog så att många inte gör det.

Jag känner en, han är inte särskilt ful eller korkad eller otrevlig, han har ett akademiskt jobb och är socialt och politiskt aktiv.

Men han sitter i rullstol.

Och det har räckt för att bevara hans singelstatus förbi fyllda 35 i alla fall.

• babyblomma

Jag tycker att handikappade ska får köpa sex..
    De har samma behov som vi och det kanske inte alltid är så lätt för dom att få den närheten som vi kan..

Jag hade/har Fulla poäng i alla betyg
  • lollajapp

Varför ska handikappade måsta betala för att få sex?

• babyblomma
    lollajapp skrev 2007-02-16 00:00:11 följande:
    Varför ska handikappade måsta betala för att få sex?
    De ska inte behöva görs det, men det är inte alltid så lätt för handikappade att ragga upp någon på krogen
    Jag hade/har Fulla poäng i alla betyg
  • kikkan79

Ja, det tycker jag.

Däremot tycker jag att sälja sex är som vilken annan "affärsuppgörelse" som helst och borde finnas under kontrollerade former.

Tillsammans med "hemmafru" är väl prostitution ett av världens äldsta yrken.

Prova som i USA där dom har rancher för sånt här. Det kvinnor som söker sig dit kan man sedan lägga energi på att hjälpa ut i samhället med utbildning i annat.

Lättare att hjälpa dom där än i mörka gränder där allt kan hända.

Prova legalisering.

Svar på tråden Ska handikappade få köpa sex?