• Miafia33

Ska handikappade få köpa sex?

Läste om detta på aftonbladet och tycker frågan är intressant.

Jag tycker inte att man ska särbehandla människor oavsett handikapp eller ej men jag förstår problemet. Jag tycker dock inte att man ska få köpa sex.

Ni som tycker det är ok, tycker ni inte att det är att särbehandla och är det inte just det som de flesta funktionshindrade vill slippa? Att bli just särbehandlade.

Motivera gärna

• Svar på tråden Ska handikappade få köpa sex?
  • tjorvig

Ja, det kan ju finnas folk som VILL.
    Men tror dom är få.

Vilka ska det vara? Hemtjänsten? Pers.ass? Horor?

• Jan H

Vem som vill och känner sig manad. Rätt till ett sexliv ska alla ha. Dock kanske alla inte kan ha regelrätta samlag.

• Miafia33

en liten tanke: när man läser detta är det oftast en man som går ut med att sex för handikappade borde få köpas. kvinnorna då, varför hörs inte dom

det är ju inte första gången jag läser om detta direkt

• tjorvig

Nu har jag blivit ut loggad tre gånger, så lika jag går och lägger mej.

Driften kan vara stark, men min moral e det samma även med ett handikapp.

Många även friska som inte har något sex liv. Alla med handikapp vill inte köpa sex.

Sex är ingen rättighet.

• Miafia33

Jag tror att det skulle bli svårt att genomföra. Helt plötsligt skulle folk med avvikande utseende och dolda handikapp kräva samma "rätt" och då skulle även Bosse 45 år som bara har haft sex en gång i hela sitt liv komma med samma krav.

nej det vore ohållbart

• Jan H

Jag blir också utloggad titt som tätt, säkert ststemfel.

Likaväl som man ska ha möjlighet att få, lika naturligt ska man få avstå. Förespråkar inget tvång eller att någon kommer en gång i vecka och säger nu ska vi ha en lten hedersstund.

• tjorvig

Ut loggad igen men man ser inloggad ut SKUMT

• Miafia33

det finns trots allt även fullt friska människor som inte får sex av olika anledningar. Det finns tex folk som är socialt handikappade som aldrig får till det.
    Ska detta gälla även dom

det skulle bli ramaskri i samhället där många skulle kräva sin "rätt".

• tjorvig

Miafia, jo, var drar man gränsen.

• Miafia33

varför skulle en människa ställa upp på sex med ngn som dom kanske tom tycker ser oattraktiv ut?
    för att vara snäll?

många prostituerade gör det för att finansiera ett missbruk men Lena 50 skulle göra det av ren omtanke och samtidigt tjäna en slant på det

Svar på tråden Ska handikappade få köpa sex?