Inlägg från: Miafia33 |Visa alla inlägg
  • Miafia33

Ska handikappade få köpa sex?

Läste om detta på aftonbladet och tycker frågan är intressant.

Jag tycker inte att man ska särbehandla människor oavsett handikapp eller ej men jag förstår problemet. Jag tycker dock inte att man ska få köpa sex.

Ni som tycker det är ok, tycker ni inte att det är att särbehandla och är det inte just det som de flesta funktionshindrade vill slippa? Att bli just särbehandlade.

Motivera gärna

• Svar på tråden Ska handikappade få köpa sex?
  • Miafia33

opps såg nyss att det fanns en annan tråd i ämnet

• Miafia33

Om man inte ska särbehandla ska man väl isåfall göra all prostitution helt laglig. Antingen eller eller.

sen kan man ju ha sina tankar om det är bra eller ej

• Miafia33

Jag såg en dokumentär från Holland för ett tag sedan om just detta där personalen mot betalning ställde upp för sexuella tjänster. Jag tycker inte att man ska blanda ihop "yrkesroller" på det sättet.

Jag menar vad ska dessa människors yrke vara, horande hemvårdare jag tycker det är bisarrt.

• Miafia33

en liten tanke: när man läser detta är det oftast en man som går ut med att sex för handikappade borde få köpas. kvinnorna då, varför hörs inte dom

det är ju inte första gången jag läser om detta direkt

• Miafia33

Jag tror att det skulle bli svårt att genomföra. Helt plötsligt skulle folk med avvikande utseende och dolda handikapp kräva samma "rätt" och då skulle även Bosse 45 år som bara har haft sex en gång i hela sitt liv komma med samma krav.

nej det vore ohållbart

• Miafia33

det finns trots allt även fullt friska människor som inte får sex av olika anledningar. Det finns tex folk som är socialt handikappade som aldrig får till det.
    Ska detta gälla även dom

det skulle bli ramaskri i samhället där många skulle kräva sin "rätt".

• Miafia33

varför skulle en människa ställa upp på sex med ngn som dom kanske tom tycker ser oattraktiv ut?
    för att vara snäll?

många prostituerade gör det för att finansiera ett missbruk men Lena 50 skulle göra det av ren omtanke och samtidigt tjäna en slant på det

• Miafia33

Odella: det håller jag med om, om man legaliserar det har alla precis samma "rätt" och inga särbehandlingar görs.
    Låter bättre tycker jag även om jag inte är säker på att en legalisering skulle vara bra i längden.

hmmm svårt att ta ställning.
    å ena sidan skulle en legalisering kunna innebära en bättre kontroll när det gäller sjukdomar tex men å andra sidan hur kan man lita på att en missbrukare som säljer sin kropp går på sina kontroller, får sina sprutor osv.

• Miafia33

Nu blev även jag utloggad, märkligt

Jan H: jag kan bara försöka att sätta mig in i den situationen och förstår att det måste vara väldigt frustrerande. Det borde gå att tillverka ngn form av elektronisk maskin som gör det möjligt att åtminstone onanera. Dom kan ju så mkt nuförtiden så det borde väl inte vara helt omöjligt

Eller varför inte subventionera en docka, då slipper personalen åtminstone utföra ett samlag men ngn som dom inte är attraherade av.

• Miafia33

Jan H: det finns ju dockor som ser ut som riktiga människor, såg en dokumentär om det för ett tag sedan.
    Skillnaden var att det var en helt fysisk frisk man som valt att leva sitt liv med en kvinnodocka.

Lite märkligt men fullt genomförbart med lite hjälp

• Miafia33

Odella: ja det är svårt att komma på en lösning.
    Många börjar ju först sälja sin kropp som en sista utväg för att få pengar till droger.

• Miafia33

undra vad man måste vara för människa för att stå ut med ett sånt "jobb". Jag vill inte vara elak men hur upphetsande är det att ha sex med ngn som kanske dreglar eller helt plöstligt får spasm i både ben och armar.

usch vad hemskt det lät men ni föstår nog vad jag menar även om det kanske lät lite illa.

*hoppas att ingen tar illa upp*

• Miafia33

en förutsättning för sex är attraktionen finns enligt mitt synsätt och visst är man kär i ngn som är funktionshindrad och tänder på personen så fine. Men då gör man ju det gratis eller hur

Men hur kan man välja att ställa upp när attraktionen inte finns?

• Miafia33

Jan H: vi kanske ska slå våra kloka huvuden ihop du och jag jag står för designen och du för det tekniska

• Miafia33

Åsa: det är sant men de flesta går också på droger för att döva sina känslor

• Miafia33

Jag har överlag väldigt svårt att förstå hur man kan prostituera sig om det inte ligger ett missbruk bakom, oavsett. Missbruket är ju en drog som gör att dom måste fortsätta sälja sig för att kunna fortsätta missbruka.

Men att göra det bara för pengarna, det låter konstigt.
    Finns det ngn här som skulle kunna tänka sig att "ställa upp" för att göra en annan människa glad?

• Miafia33

Jan H: hmm vi får nog spåna vidare på detta

sov gott allesammans.

• Miafia33

Santos: "En fråga. Känner ni någon som legat med många killar/tjejer. Jag har många kompisar som legat med över 40-50 st. Vad är då skillnaden att dom tog betalt för det ? Vad är skillanden ? Förutom det uppenbara att personen faktrist tjänar pengar på att ha sex"

Ja det gör jag säkert utan att veta om det.
    skillnden är att den personen själv väljer vem dom vill ha sex med och gör det förhoppningsvis pga personen är attraherad. Så det är en väldigt väsentlig skillnad.

• Miafia33

Jag tror inte att dessa människor gör det för att vara snälla

Svar på tråden Ska handikappade få köpa sex?