Tråden om Cystisk Fibros !
Tack för era svar. Mio har inte alltid ont i magen utan de är mer i perioder. Han har hållt på i några år fram å tillbaka och kan få så ont så han ligger dubbelvikt. Har pratat med bvc om det här.
Har ibland trott att de varit för han inte gillar maten som han skyller på magen.
Men nu när jag läst här hur era magar fungerar har jag fått mig en tankeställare och känner mig som världens sämsta mamma
Först kan han gå å tjata när jag lagar mat att han är sååå hungrig sen när han ätit några tuggor så kommer de. Han får så ont i magen att han inte kan sitta upp.
Sen går det ju inte mer än en timme så är han hungrig igen, vilket inte är så konstigt eftersom han knappt fått i sig något. Men får lika ont igen när han äter. Oftast håller detta i sig några dagar sen släpper det och han äter som en häst.
Han bajsar inte alls ofta längre 1-2 gånger om dagen mot när han var liten bajsade han hela tiden.
Men det låter ju konstigt om de skulle va pga Cfen eftersom de kommer periodvis?!
Jag vet varken ut eller in längre.
Han sov hos min mamma inatt och igår hade han busat med hennes kompis. De hade gått jätte bra först sen kom den där envisa hostan
mikkis25: Hoppas ni får svar den här veckan. Själv har jag nästan gett upp hoppet om att kallelsen överhuvudtaget kommer.
Håller tummar å tår stenhårt för er.
Kram på er.