Men det är ju underbart! *I*
Nu har du alltså utan att träffa någon av oss definierat oss båda; en kärring gift med en karriärkvinna... Jisses vilka stackars könsförvirrade barn vi kommer att få!
Jadu, du kan då verkligen "förstå dig på folk!"
Det skulle nästan vara intressant att bjuda dig på middag så att finge se hur vi verkligen är...
"Det är ni själva som på något sätt fått för er att det skulle vara ett skällsord med att kalla någon kvinnlig även om det är en kvinna." - VEM av oss har någonsin påstått att vi skulle tycka det var något fel att vara kvinnlig eller kvinna? VEM av oss "kärringar" har sagt att det skulle vara ett skällsord att bli kallad "kvinna"?
"Att vara [karriärkvinna] har mer och göra med driften att utvecklas och klättra om man får möjligheten." - så, tolkar jag dig rätt om jag tolkar dig som att alla kvinnor som vill utvecklas är "karriärkvinnor"? Är viljan att utvecklas och "klättra" en okvinnlig egenskap?
"Snarare är det så att man bör vara stolt över sitt kön oavsett om det är manligt eller kvinnligt, båda har bar egenskaper"
Ja, det kanske är skillnaden mellan oss i grund och botten, jag är mer stolt överden PERSON, den INDIVID, jag är istället för över mitt kön. Mitt kön ingår som en del i min personlighet, men det är bara EN av många aspekter på vem jag är...
När jag snickrade ihop en lekstuga på tomten till mina barn eller gör något med bilen eller huset, tänker jag inte "Fan, det här klarade jag för att jag har en kuk!" utan jag är glad och stolt över att ha gjort något bra för min familj... Samma känsla som jag får när jag har bakat något, lagat en god middag, eller städat, dvs. uppgifter som brukar kallas kvinnliga av någon anledning.
Är allting bara svart eller vitt för dig? Finns det bara "riktiga män" och "kärringar"? Ingen blandning av de tu på något sätt? Jag gillar öl, whisky, hårdrock, Tarantinofilmer, tatueringar och stora fotbollsturneringar, jag skulle aldrig drömma om att gå på stan i ett par mjukisbrallor utan är mer en femtitalssnubbe, MEN jag gillar också att baka, laga mat, vara med mina barn, pyssla i trädgården och måla akvarell... Man är en blandning med andra ord... Och det är jag ÖVERTYGAD om att alla är!
Sen är det bara frågan vilka begränsningar man lägger på sig själv! Vad man tillåter sig själv att vara och göra! Hur mycket man låter sitt kön och sin mansroll begränsa en...
"Poor is the man who's pleasures depend on the permission of another."
Madonna