• fenomena83

Nu har min lilla kille fått sömnmedel utskrivet... Nån som har erfarenhet av det?

Äntligen.
    Efter ett och ett halvt år med söndertrasad sömn och kort sagt för jävliga dagar och nätter med en ständigt tjurig och trött pojke har vi idag fått Atarax utskrivet.
    Jag va på BVC med vår nyfödda och när tanten frågade hur vi mådde brast jag helt enkelt ut i gråt och bölade över att tillvaron skulle varit underbar - om det inte vore för vår stora killes sömnlösa nätter!!!!!!
    Jag förklarade att vi gjort ALLT, och tanten som är mycket väl medveten om våra problem (eftersom jag tjatar om dom varenda gång vi är där och hennes råd aldrig har hjälpt) kallade då till min lättnad på läkaren som skrev ut detta.

Herregud va skönt, att det äntligen kanske kommer en vändning nu.
    Ska ge honom första dosen i kväll och se vad som händer...

Men jag undrar lite... det är ju väldigt ovanligt att ge ut sömnmedel till barn har jag hört, men finns det nån här på FL som har erfarenhet av det, speciellt av Atarax?
    Vill gärna höra hur det har funkar för er i så fall, om det har funkat öht och sådär.
    Så man vet om man ska ha nåra förhoppningar över huvud taget.
    Det kanske inte funkar alls. Känns som om inget skulle bita på vår son, han är ju helt omöjlig, varför skulle detta funka då liksom. Skulle inte förvåna mig....... suck.

Som sagt är det nån som prövat? Hur gick det??

• Svar på tråden Nu har min lilla kille fått sömnmedel utskrivet... Nån som har erfarenhet av det?
  • sesssan

vet inget barn som har ätit det men däremot har jag ätit det själv och har gett patienter det.

• tuvan4

Jag äter atarax själv, som lungnande. Det är en bra medicin tycker jag. Man blir inte beroende utan kan sluta när som helst.
    jag tror att det kommer att vara jättebra för er pojke, och för hela din familj.

• Mrs Mattsson

håll inte hoppet uppe för högt!
    vill inte trycka ned eran lycka me det är farligt o ha för högt hopp uppe med.
    jag har en väninna vars barn hade som eran son svårt att sova bra, tillslut fick dom utskriven sömnmedecin o barnet sov ännu mindre än tidigare.

vill bara säga det så ni är beredda på attd et kan bli tvärtom oxå.

MEN jag hoppas verkligen att ni får sova bra nu!

♥Min familj♥
  • tröttmor

min första tanke när jag läste om att du fått sömnmedel till ditt barn, var att jag tycker det låter hemskt.
    men jag tycker öht att det är 'fel' att ge både lugnande och sömnmedel till små barn. det är ju oftast starka 'grejer'.
    men
    Atarax är ju egentligen inte sömnmedel, utan lindrar oro och ångest. (vilket iofs kan vara bra för sömnen), men främst kanske mot klåda och nässelfeber.

om du tvekar eller du inte tycker det hjälper så vill jag gärna ge dig rådet att kolla på Anna Wahlgrens hemsida (www.annawahlgren.com)
    däe finns ett forum, och en massa annat att läsa om barn med sömnproblem. där finns mycket hjälp att få.
    finns även en tråd här på fl om barn med svårighet att sova.

för som AW säger, 'det är inte bara synd om föräldrarna som inte får sova, det är synd om BARNEN !!

hoppas i alla fall att det löser sig för er

• fenomena83

Ja, vi hoppas verkligen också att det ska bli lite bättre nu.
    Men vi hoppas ändå inte för mycket för det känns som att alla försök är bara dömda att misslyckas, som om vår son verkligen bara har bestämt sig för att låta bli att sova hela livet och därmed basta, oavsett vad man gör. Därför har vi som sagt var inte för mycket förhoppningar.... blir bara jobbigt att bli besviken sen.
    Bvc-läkaren sa bara "ge inte upp om det inte funkar", så det kan man ju försöka.

Tröttmor. Tro mig, jag hade inte gett "sömnmedel" till honom om det verkligen inte behövdes och om något annat skulle funka. Men nu är det så att vi har försökt i ett och ett halvt år att få honom att sova och där ingår självklart Anna Wahlgren. Vi har inte uteslutit NÅGON metod. Vi har som sagt var försökt ALLT och det var därför som vi valde att prova detta.

Tycker också att det låter hemskt i allafall till en början, att ge sånt till barn.
    Men va sjutton kan man göra. Som du sa, det är inte bara synd om föräldrarna, det är synd om BARNEN, och jag tycker jävligt synd om min son när jag ser hur dåligt han mår av att inte få sova. Jag vet att han är en underbar pojke egentligen men när han inte får sova blir han ett monster, och vi pallar inte att se det utan att göra något åt det.

Vi tror att vi försöker göra honom en tjänst genom att prova detta.

• versan

Hmm kan dom inte prova med melatonin??? eller är han för ung för det?
    Syrrans pojke har fått det nu i flera år och det verkar funka.
    Kanske du ska ta upp det med Bvc och fråga?
    Melatonin är ett kropps eget ämne som kroppen tillverkar ibland för lite av där av sömnrubbningar. (inte sova alls)

• antonias mamma

TS: Du skriver att ni försökt med AW:s metod. Kan du förklara närmare? Har ni alltså på fullaste allvar försökt genomföra SHN men misslyckats? Har du tagit hjälp av hennes forum?

I så fall vill jag råda er att vända er till någon av de diplomerade SHN-kurarna som finns i olika delar av landet. Här är en kontaktlista till dem:

www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php

Kanske någon av dem kunde komma hem till er och göra ett sista försök?! Jag förstår om DITT hopp är ute - men nog vore det ju såååå mycket bättre för er son om det skulle lyckas. Medicin är ju som sagt det allra, absolut sista alternativet.

• fenomena83
    antonias mamma skrev 2006-10-05 17:57:41 följande:
    TS: Du skriver att ni försökt med AW:s metod. Kan du förklara närmare? Har ni alltså på fullaste allvar försökt genomföra SHN men misslyckats? Har du tagit hjälp av hennes forum? I så fall vill jag råda er att vända er till någon av de diplomerade SHN-kurarna som finns i olika delar av landet. Här är en kontaktlista till dem:www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.phpKanske någon av dem kunde komma hem till er och göra ett sista försök?! Jag förstår om DITT hopp är ute - men nog vore det ju såååå mycket bättre för er son om det skulle lyckas. Medicin är ju som sagt det allra, absolut sista alternativet.

Jag skojar inte när jag skriver att vi provat ALLT!
    "Diplomerade kurare" har vi inte provat, men däremot kurare.

Flera människor har varit hemma hos oss och provat att kura vår son med SHL. Dom påstod alla att det var så bra och att det absolut skulle hjälpa men icke då, va snopna dom blev.

Dom kunde nog inte kalla sig diplomerade på det sättet men dom visste allt som man behövde veta om SHL och hade hjälpt många barn till sömns...

...men vårt lyckades dom inte med.

Vi orkar inte med en massa metoder och trams längre.

Känns som inget biter eller vill bita på vår pojke, han är omöjlig helt enkelt.

• fenomena83

Sen är det faktiskt ingen farlig eller på intet sätt vanebildande medicin, det är en allergimedicin. Hade det på nåt sätt varit farligt så hade dom ju ALDRIG skrivit ut den.
    Bara viktigt att påpeka.

Svar på tråden Nu har min lilla kille fått sömnmedel utskrivet... Nån som har erfarenhet av det?