Inlägg från: IlsaBlackWidow |Visa alla inlägg
  • IlsaBlackWidow

Mycket rasism på Familjeliv?

Meeen Sverige mot rasism igen... kom gärna med en riktig sidan.

• IlsaBlackWidow

Gumlan - Nej det är bara Aaliyah och Pellinell som har annat än Fl att göra.

• IlsaBlackWidow

De som har dumbommarna emot sig förtjänar förtroende.

• IlsaBlackWidow

pellinell - "Ilsa: "Jo en rasist känner nog igen en neger eller vit eller arab etc på utseendet men det är inte på grund av hudfärg som rasister ogillar en annan ras. "

Nehej, hur märker de om någon tillhör en annan "ras" då?"

Det skrev jag klart och tydligt.

• IlsaBlackWidow

Eller fråga någon som är rasist kanske...
    Fast du borde ju ha ganska mycket kunskap om sådant tänk efter hur du skriver om att vissa människor är underklass för dig etc.

• IlsaBlackWidow

Lyllo - Har vi inte gener väldigt lika grisar genmässigt sett?

"DNA-variationer mellan individer i samma population kan uppgå till 1,5 procent, medan den statistiska skillnaden mellan människor i olika världsdelar genomsnittligt är högst 0,1 procent. Som jämförelse kan nämnas att människan till 98 % har samma gener som schimpansen, vilket är mer än vad som brukar vara fallet mellan två underarter av samma art."

Jag tror det är närmare 98,4 % som är samma på människa och schimpans. Då är det enbart 1,6 % som skiljer oss åt men ändå finns det enorma skillnader.
    Det kanske bara är jag som ser en skillnad mellan schimpans och människa med?

Robot - Du låter som Sverker. Jag gillar Sverker.

Om du skulle få 0,1 procent av Bill Gates tillgångar skulle du då tacka nej för 0,1 procent är ju kattpiss i dina ögon?

• IlsaBlackWidow

Oj den sista meningen var till Lyllo med... och alla som tycker lika.

• IlsaBlackWidow

"ACE-hämmare orsakar i högre utsträckning angioödem hos svarta än och icke-svarta patienter.

I likhet med övriga ACE-hämmare kan lisinopril vara mindre effektiv på att sänka blodtrycket hos svarta än hos icke-svarta patienter, troligtvis på grund av högre prevalens av låg reninstatus hos den svarta hypertonipopulationen. Minskningen av effekt balanseras dock av hydroklortiazid.2

Någon akademiker som vill översätta?

Pellinell - "För helvete, kom ut ur fördomsgarderoben!"

Du kanske borde suga i dig dina egna ord?

Underklass...tsss.

• IlsaBlackWidow

Sisso - Det är ju bara du som tjatar om att rasism handlar om hudfärg.
    Om det vore så vore det ju toppen, inga rasister existerar i princip!
    Weee!

• IlsaBlackWidow

Sisso -Jasså, har du kommit med en riktig källa till din vedertagna definition? Den måste jag ha missat.

Som sagt så vore det ju toppen om rasism betyder att jag ser ned på någon på grund av dennes hudfärg.
    Jag har då aldrig stött på någon som gjort det och har aldrig hört talas om något sådant fenomen.
    Så du har med den definitionen utplånat alla förmodade rasister.

Visst, du kanske kan skrapa fram någon som faktiskt tycker att en som har en annan hudton är mindre värd.
    Vad säger du om man har samma hudfärg men ändå ser ned på den andres ras?
    Typ om en jugoslav tycker att svenskar eller finnar är mindre värda?
    Om en afrikan ser ned på en aborigin, eller alla i mellanöstern och turkiet som flamsar omkring med rashat.

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?