Utopia - Allts nu börjar detta bli jobbigt. Du förstår inte alls vad jag skriver.
Jag försöker skriva konstruktivt och måste hela tiden dementera dina känslomässiga utbrott där du tillskriver mig saker jag inte uttryckt.
Jag orkar inte hålla en diskussion på den nivån så här länge och i så långa inlägg, särskilt när det aldrig kommer någonstans.
Jag fortsätter gärna diskutera sakligt.
"VARFÖR måste man dela in oss i genetiska grupper istället för grupper som mörkhyade, fotbollsälskare, sossar, ungdomar etc etc?"
Varför inte? Varför mörkhyade och fotbollsälskare och inte genetiska grupper?
Jag förstår inte varför du blir så upprörd, vi har bara skilda åsikter om hur man ska hantera fakta.
Att ignorera eller bejaka den.
"Det är vi SJÄLVA som ska få bestämma i vilka grupper vi vill vara i (föreningar, organisationer, vad vi vill kalla oss m.m) och att om andra gör kategoriseringar så ska de göras på SANNINGAR och inte på blaj som de själva hittat på."
Ja välj du så väljer jag och jag väljer att se alla sanningar.
Du får gärna bara se till din syförening om du vill men kom inte och TVIA mig för mina åsikter.
Jag förstår hur du tänker men håller inte med men det gör inte att jag tänker rikta en spottloska mot dig(tillbaka mot alla Tvi, arga gubbar och nedåttummar).
Jag har förståelse för olika tänk och att rätt och fel kanske inte alltid existerar men det verkar inte du ha.
"Angående det senaste inlägget, vad är det för fel med att beskriva människors utseende, om man nu i en situation behöver det? VARFÖR måste man klumpa ihop människor med en massa andra för det!? Fattar du överhuvudtaget att människor är människor som har känslor?"
Snälla du, det har jag förklat flera gånger. Ja det finns grupper och det finns individer.
Jag tillhör flera grupper och är en individ.
Vissa saker kan förklaras på gruppnivå och sedan kan man gå djupare på individnivå.
Sluta gärna att fördumma mig i dina inlägg.
"Vill du själv bli vänd och vriden och tittad på från alla ändar och taget blodprov och kissprov på etc (om man nu ska ha det genetiskt) bara för att nån annan är besatt av att sätta dig i en grupp och få ut nån sjuk njutning av att sätta en stämpel i pannan på dig som de känner sig nöjda med!?"
Det görs ju redan. Vi är kontrollerade av stat och landsting genom hela livet. Mina journaler finns överallt.
Och visst skulle jag ställa upp om någon ville göra lita rasforskning på mig.
Jag ställer upp på annat också i forskningssyfte, dock ej att testas på nya läkemedel.
"Näh TVI säger jag! Om du vill bli behandlad som ett djur eller en pryl så får du göra vad 17 du vill för det! Frihet kallas det. Men då kan vi få ha den friheten att slippa bli inblandade i det! "Nja, du är lite klen en för att vara av den ariska rasen". "Oj, du är mig en kåt en för att vara av den negroida rasen". "ja, typiskt dig som en av den dära rasen att göra så". Hör du inte vad skönt det låter? Eller var kommer det här in? Nej du vill ju inte svara på det. Infon ska tas fram och slängas in i ett låst valv och nyckeln kastas bort för den ska ju inte användas. Ja men det låter som ett bra sätt att använda pengar."
Det där bevärdigar jag knappt en kommentar.
Tycker du fokuserar lite väl på "arisk" och "negroid"... Jag lägger inget politiskt i rasbegreppet och det finns en uppsjö av olika raser/grupper.
Bra sätt att använda pengar?
Jag har stora invändningar på var våra skattepengar går men tyvärr har jag inte mycket att säga till om i den frågan.
Det går nog en ansenlig summa pengar till "onödig" forskning i övrigt.
"Nej precis. Och krig och våld, det kan vi människor ju också. Förstår inte varför man ska strunta i det bara för det kan vara negativt. En del gillar ju t.o.m att bli slagna, eller hur? Nej fram för mer våld åt alla. (ironi)"
Hittade varken liknelse till ämnet eller humor.
Men visst, krig och våld är naturligt, inte mänskligt, även om vi gjort det till en mer utvecklad industri med vår för oss ohanterliga hjärnkapacitet.
"(ja jag är upprörd. Jag börjar tröttna. Det viktiga skämtar du bara bort med en liten rad och det andra säger du ?njaeaea det är tveksamt, men?.? och så tar du samma sak igen utan att ha rett ut vad du egentligen tycker om det. Tråkigt.)"
Vad skämtar jag om som var så överhängande?? Jag kanske försökte mig på en motvikt till ditt hetsande?
Börjar också bli riktigt trött, på att dementera dina påhopp.
"Finns info så kan man ge sig katten på att den kommer att användas. Då är det för sent att säga "ja, men man får inte använda den si eller så". Det som finns kommer vi att använda. Vi kommer att få kräva att använda den info som finns, för vem värnar inte om sin säkerhet och vill inte bo där särskilt "aggresiva" raser bor? Vem vill anställa en lat person? (i en lugnare latare ras) o.s.v. Ska man nekas att få veta hur andra människor "är", om infon finns? Man ser om sitt eget hus bäst man kan. Därför är jag även emot DNA-register på alla människor för att det kommer att utnyttjas och missbrukas."
Finns infon så är det info. Jag tänker inte förneka den för att den KAN missbrukas.
Atombomber utvecklades också ur något som skulle vara bra och gynna mänskligheten.
Vi bor i ett informationssamhälle love it or hate it.
Själv tycker jag inte heller om all information vi blir bombarderade med men det är ju en smaksak.
Tänk om du kunde inse det. Vi har olika smak, åsikter osv vi är individer eller hur?
Du har inte rätt och jag har inte fel. Jag har inte rätt och du har inte fel.
Så du kanske kan börja ha en lite trevligare ton i fortsättningen.