Mycket rasism på Familjeliv?
Akademikerkåtrier igen?
Akademikerkåtrier igen?
Kåterier, sorry professårn.
Pellinell du svarade aldrig på mina frågor tidigare i tråden...
Var de för avancerade eller träffade de en öm punkt?
Ojoj det lät härligt, även om jag är nykterist.
Ska se om jag orkar leta bakåt och kopiera mig själv.
Pellinell - Du var inne men poff borta när frågorna kom.
Gumlan - Haha jag tror att det är påhitt men annars vore det ju intressant att se.
Pelinell - Hehe så måste det ha varit.
Själv har jag en hårlös som ligger och väntar!!
Hahaha funny you! Jag skojade ju bara, han tänker sova nu men jag ska fixa lite annat innan jag lägger mig.
Hittade inläggen:
Pellinell - "Jag tror, med risk för att bli angripen, att klientelet på FL inte är särskilt representativt för landets invånare i stort. Här finns fler lågutbildade. outbildade, tonårsmammor, kort sagt "underklass" än i resten av landet. Därav de ofta så rasistiska åsikterna, därav den ofta låga nivån på debatterna. Nu har jag inte sagt att all "underklass" är rasistisk, eller att alla tonårsmammor är underklass, men trenden är tydlig.
Ju lägre utbildning, desto mer populistiska åsikter."
Jasså är du en minoritet som akademiker här(du brukar ju påpeka det).
Vad gör du då här bland alla underklassmänniskor? Låter ju som något från tredje riket dina åsikter, untermenschen.
Vad är det för akademisk utbildning du har om jag får fråga?
Vad baserar du dina uttalanden om vilka som som hänger på fl är och deras utbildning?
Ariane - "Jag håller faktiskt med Pellinell, även om jag inte har någon statistik som bevisar det, så får jag ofta en känsla av att det finns många som saknar akamdemisk utbildning och på FL."
Jäklar vad akademikerkåta männsikor det finns på fl!
Nä jag tycker det verkar komma en jäkla massa fördomar från vissa akademiker här i forumet.
Kliv ned från de höga hästarna, ett tips bara...
Och efter ett inlägg av Ariane skrev jag detta:
Mycket akademiskt att "få en känsla av" hur det ligger till.
Forskning och fakta, var tog det vägen?
Usch, jag har aldrig tänkt så innan jag började hänga på Familjelivs forum men nu har jag faktiskt byggt upp lite fördomar mot akademiker.
Trångsynta och otrevliga som anser sig stå högre än "untermenschen" utan högskole/universitetsutbildning...
Är detta beteende bättre än rasism??
Usch igen men jag tänker en sekund och förstår att det är något som inte står rätt till. I ett forum kan vem som helst hitta på sin utbildning och yrkestitel och sedan sitta och dryga sig.
Brist på respekt i verkliga livet, lever ut sin önskan om att vara något mer?
Pellinell - Min karlstackare har inget hår att spara ut så jag är dömd att vara attraherad av en man med en liten pojkes utseende.
Tur att han är utrustad med enorm finsk pinne för annars skulle jag ju kanske tro att han var 10 år gammal.