Inlägg från: K J N |Visa alla inlägg
  • K J N

Mycket rasism på Familjeliv?

"Tycker du att det vorre rättvist av mig att se ner på alla Svenska män bara för att vissa Svenska(stort S som du skriver) har ett rykte i Thailand? Det är på samma sätt du gör fast om invandrar ungdomar som om alla vorre kriminela. Oj, vad jag måste vara kriminel(jag är ju invandrare)."

Jag säger inte att alla invandrare per automatik är kriminella men jag lånar hellre ut min bil till en okänd Svensk än en okänd invandrare liksom jag som kvinna hellre hade haft oskyddat sex med en Svensk man som inte hade rest till Thailand än en Svensk man som hade gjort det.

• K J N

"Har varit i andra länder,Usa,Afrika,Frankrike mm men har aldrig blivit kallad,jävla blatte,svartskalle eller nått annat rasistiskt men i sverige så händer det ofta,i mitt eget land så blir jag kallad blatte.. "

I USA så kanske människor med ditt utseende vanligare, liksom i Afrika och Frankrike...?

Här är de (relativt sett) ovanligare.

Sedan så ser jag ingen ursäkt för ett oartigt beteende bara för att någon råkar vara född med ett avvikande utseende.

• K J N

"Thailländare har alltså rätt att se ner på de utländska männen(bl. svenska män) för att det är pedofiler? Alltså tycker du att det är ok, att en thailändare tycker att svenskar är skit för att det är överrepresenterade inom pedofili?"

Om deras sannolikhetsanalys är baserad på dessa förutsättningar så accepterar jag den, svar JA.

• K J N

"Skulle mitt utseende vara mer vanligt i USA?"

Du antyder ju det eftersom du har mindre problem på grund av detta när du är där..?

Jag har inte sett hur du ser ut så jag vet inte men det KAN ju vara en del av förklaringen.

"På vilket sett skulle jag vara avvikande,gillar inte din formulering.. "

Åter igen, jag vet inte hur du ser ut men om jag föreställer dej som negress (för att ta ett exempel) så är det ju mera avvikande (i bemärkelsen i ögonfallande) i Sverige än i exempelvis USA där människor med detta utseende inte är lika ovanliga (=avvikande).

• K J N

"Min make är omskuren, av medicinska skäl och säger att han har fått ett mycket bättre sexliv efter ingreppet. Dessutom så minskar det risken för infektioner hos både manen och kvinnan!!!"

Jag har alltså inget emot att en vuxen människa låter könsstympa sig (om det är lagligt i det land man är medborgare).

Det jag vänder mej emot är att man utsätter ett barn för detta övergrepp.

• K J N

"Avviknde utseende, ursäkta vad är det??? "

Ett avvikande utseende i Sverige är exempelvis en kines.

• K J N

"MEn jag tror inte att det är ett övergrepp...., övergrepp ska innehålla ngn form av våld (psykiskt eller fysiskt!)"

Våld typ som att en del av kroppen skärs bort..?

• K J N

"Undrar om det finns någonting man kan skriva som skulle få KJN att ilskna till? Jag tror inte det och det är det som känns så främmande för oss känslomänniskor. Jag vet inte om det här inlägget räknas som ett angrepp på KJNs person men ni får väl anmäla mig i sådana fall."

Det är lugnt, jag ser det inte som något personligt påhopp utan bara en analys av min personlighet.

Jag blir sällan arg och jag försöker koncenterar mej på att låta bli detta när jag känner att jag börjar bli upprörd. Ilska och frustration är dåliga förutsättningar för konstruktiva beslut och rationellt tänkande.

• K J N

"Många privata hyresvärdar vägrar att hyra ut sina lägenheter till människor med icke svenskklingande efternamn. Detta eftesom de, precis som alla andra rasister, har fördomar och delar in människor i fack."

Jag skulle snarare säga att man undviker utländska människor eftersom dessa ofta har svårare att få ett jobb och därmed en möjlighet att kunna betala för sig.

Att hyra in utlänningar i sitt hyreshus innebär också ofta en degradering av fastigheternas attraktivitet för det klientel som man verkligen vill attrahera.

• K J N

"När det gäller omskärelse av pojkar så trodde jag att det var en judisk, och inte en muslimsk, tradition. Och mig veteligen så är judendomen en gren av kristendomen."

Jag skulle nog snarare säga att kristendomen är en gren av judendomen än tvärt om (ifall man ska generallisera så grovt).

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?