Inlägg från: K J N |Visa alla inlägg
  • K J N

Mycket rasism på Familjeliv?

"Grund och fundament betyder samma sak."

Lingvistiskt sett är det så men inte i det här sammanhanget.

Värdegrunden bygger på att fundamentet formas av en värdering.

Man kan ha ett fundament i sin tillvaro som inte är en värdegrund, fundamentet är alltså inte skapat runt en värdering utan runt något annat, kanske en egen personlig vinning.

• K J N

"Ok , men har du tänkt ut en annan sak? En brott som påverkar oss väldigt mycket och framför allt de barn som går igenom det? PEDOFILI.....Något som är överrepresenterat av SVENSKA män, inte bara i Sverige utan Thailand, Indien mm, ska vi då dra alla våra svenska män över en kam och se dem som pedofiler? Vill du inte få dina barn bort från sånt? Viss låter det absurt, att generalisera på det sättet? Mmm tycker jag också men var tvungen för att visa hur du själv tänker"

När det gäller våldsövergrepp på barn med sexuell underton så torde ju muslimer stå i en särställning med tanke på deras bruk av manlig könsstympning...

• K J N

"Skulle du säga att han som spelar hannes i hon och hannes....äm vad heter han, äm...*tänker* Claes malberg!!! inte får hissa den svenska flaggan bara för att han är buiddist...du är ju knasig!!! "

För min del så får vem som helst hissa vår fana men jag tycker det är anmärkningsvärt att någon VILL hissa den då man tillhör en religion som kanske inte delar de kristna värderingar som flaggan representerar.

• K J N

"JAg tycker inte att flagga och religion hör ihop....visserligen det är ett kors på våran flagga MEN jag tror inte att det ses som en symbol för att vi är kristna i dagens samhälle. Eller har jag fel??? "

Jag ser utan tvekan korset på vår fana som den yttersta symbolen för att landets värderingar är baserade på en kristen värdegrund och inte på någon annan religions värderingar.

"men du äger fortfarande inget om de Svenska männen i Thailand?"

Eh...?

Män i Thailand, pedofiler..?

Ett dumt beteende av många skäl men vad har detta med saken att göra..?

• K J N

"du väl utveckla släktskapet mellan pedofiler, manilg könsstympning och muslimer."

Det är ju du som drog in pedofiler i detta.

Jag konstaterar bara att muslimer ägnar sig åt systematiska övergrepp på barn igenom könsstympning.

• K J N

"Jag frågar igen: tror du inte att människor bryr sig om vad andra tycker och säger? Du verkar totalt ignorera, inte vilja låtsas om, hur det du skriver och tycker kan tänkas tas in av andra, påverka andra och hur bra dina åsikter egentligen är och för vem. Struntar du helt i hur andra mår? Är det nåt åt det hållet? Är det inte så så vill jag gärna höra om det, hur fel jag uppfattat dina åsikter."

Den som väljer att ta del av ett budskap (igenom att följa en tråd) får också själv ta ansvar för det personliga sätt som man själv väljer att förvalta budskapet.

Alltså, den som inte är intresserad av eller som blir lessen av att höra olika åsikter om rasism bör därför inte besöka en tråd som handlar om rasism.

Väljer man att ändå göra detta så har man själv valt att göra ett risktagande om man befarar att man kan drabbas negativt av innehållet.

• K J N

"Jag menar att du bara generaliseras"

Visst är det en generalisering men jag hävdar att övergrepp på barn (i form av manlig könsstympning) är bra mycket vanligare ibland muslimer än vad pedofila Thailandsbesök är ibland Svenska män.

Vi generaliserar båda med våra påståenden men jag tror att jag har mera täckning för mitt påstående i frågan enligt ovan.

• K J N

"Precis som att kristna döper sina barn med att "doppa dem i vatten" Det är väl lika mycket övergrepp det? "

Nej.

Att skvätta vatten på ett barn är inte ett övergrepp på samma sätt som det är att permanent avlägsna en del av ett barns könsorgan.

• K J N

"Snälla rara KJN: manlig könsstympning, vad exakt är det, förklara, jag tror att det vore bra så att vi talar om samma sak!!!"

Jag trodde att ordet var självförklarande.

En företeelse som innefattar all form av stympning av det manliga könsorganet, precis som ordet antyder.

• K J N

"Vad har gjort dig så hatisk mot invandrare?"

Jag hatar inte invandrare.

"Finns skit överallt, bland inandrare och bland svenska men som sagt de flesta är BRA MÄNNISKOR! "

Självklart men faktum kvarstår - proportionellt sett fler invandrare än Svenskar har en kriminell belastning.

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?