Tant: det blir 150 kr, tack. Jag hade tydligen rejäl kolik när jag var liten (skrek inte bara några timmar utan i stort sett hela tiden som jag var vaken), som min mamma uttryckte det: du var inte lätt att älska i början. Som tur var bodde mormor i närheten och tog mig på promenad... ofta! Finns det ingen/inga som kan tänka sig ta Laban mellan matpassen iallafall 1-2 ggr om dagen? Kanske turas om? Bara så att du får koppla av någon timme och ha det tyst.
Agaton skrek en hel del, dock inte kolik men pga hans allergi så han hade konstant magknip i 2 månader. Det som hjälpte då, förutom promenader, massage över knäna och bära, var att dansa. Speciellt vals var tydligen bra, då vart han nästan lugn. Han blev lugnare av musiken och jag fokuserade på musiken istället för hans skrik, då blev dem inte lika påtaliga.
Då och då (inte ofta) hade jag till och med öronproppar. Har problem med mina öron så jag klarar inte av höga ihållande ljud... Man hörde ju honom iallafall hela tiden, men de där värsta tonerna som skär som knivar försvann.
Långa naglar inom vården: äckligt! När vi var hos doktorn för A andra örininfl i somras hade läkaren superskitiga naglar. Vidrigt!