har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?
har börjat denna diet idag! gjorde den för 6år sedan och tappade 10kg på 1mån! ni som tycker att den är hård man kan faktist äta mycket! tex då man får äta kött, fisk osv eller grönsaker då äter man ordentlig! som sagt så tror jag på denna då jag har provat den tidigare! jag började idag! här äter man bananer för fullt! skulle vara kul att ha någon att göra denna med!=) efter avslutad kur ska jag gå med i viktväktarna så jag kan behålla vikten + gå ner lite till!
Vecka 1:
Måndag: 1 kg bananer, kaffe
Tisdag: 1 kg bananer, kaffe
Onsdag: 2 hårdkokta ägg, 1 knäckebröd med ost (alltid utan smör), kaffe, fiskbullar,
morötter, 1 potatis, blomkål, 2 päron, 2 äpplen.
Torsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, kalvsylta, blomkål,
ev. tonfisk
Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kycklingsallad, 1 potatis,
1 skiva vitt bröd, 3 äpplen, 1 apelsin.
Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, spenat, 1 potatis,
1 skiva vitt bröd, 0,50 kg räkor, rockfordost, kaffe, 1 kaka.
Söndag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 tomat, 1 skiva vitt bröd, kaffe, biff, gröna bönor,
1 potatis, 1 tomat, 1 glas öl, 2 äpplen, 2 apelsiner.
Vecka 2:
Måndag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe
Tisdag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe
Onsdag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 glas mjölk, fiskfärs,
morötter, 1 potatis, 0,50 kg räkor, 1 glas vin.
Torsdag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 1 glas mjölk, 2 knäckebröd med ost, kaffe,
ärtsoppa på färskt kött, frukt.
Fredag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, kycklingsallad, 1 potatis,
2 ananasringar, 1 äpple, 2 apelsiner.
Lördag: 2 hårdkokta ägg, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, kaffe, kokt kyckling med grönsaker,
1 potatis, 2 ananasringar, 2 skivor vitt bröd, 1 glas vin.
Söndag: 1 stekt ägg, sill, 1 skiva vitt bröd, 1 glas mjölk, 1 päron, T-benstek, 1 potatis,
bönor, morötter, kaffe, 2 äpplen, 2 apelsiner.
Vecka 3:
Måndag: 1 kg bananer, kaffe
Tisdag: 1 kg bananer, kaffe
Onsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 4 wienerkorvar,
sallad, 1 potatis, kaffe, ananas, 1 äpple, 1 glas vin.
Torsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, 2 wienerkorvar,
sallad, 1 potatis, ananasringar, 1 äpple, 1 apelsin.
Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, kaffe, ananas.
Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, kaffe rumpstek,
rödkål, sallad, 1 potatis, 1 glas vin.
Söndag: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, ansjovis, biff med sallad, 1 potatis,
1 ananasring, kaffe, kaka, 1 äpple.
Vecka 4:
Måndag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe
Tisdag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe
Onsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, 0,50 kg räkor,
1 småfranska, 1 glas vin, 2 äpplen, 2 päron.
Torsdag: 2 fiskbullar, 1 hårdkokt ägg, 1 skiva vitt bröd, 1 glas mjölk, kaffe,
1 omelett med skinka, stekt fisk, morötter, 1 potatis, 1 glas vin, 1 äpple, 1 apelsin.
Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, biff med lök, gröna bönor, 1 potatis, kaffe.
Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 skiva vittbröd,
1 kokt ägg, 1 tomat, 1 apelsin.
Söndag: 2 kokta ägg, 1 skiva bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 skiva vitt bröd,
0,50 kg räkor, 1 tomat, 1 apelsin, 4 biffar, bönor, 1 potatis.