• AHöst

Nagon med autoimmun sjukdom?

Ar det nagon har som har en autoimmun sjukdom? Jag har haft tva tidiga missfall och idag fick vi de preliminara svaren pa mina blodprov och dar ar nagot fel pa mitt immunsystem som de misstankte. Orkade inte riktigt ta in exakt vad allt hette eftersom det bara var preliminart. Invantar slutgiltiga resultat.

• Svar på tråden Nagon med autoimmun sjukdom?
  • Hannah76

Det är en hel del sjukdomar som är autoimuna. Visste du inte att du hade en sjukdom?

• AHöst

Ja, det ar en hel del sjukdomar som gar under det paraplyet. Nej, jag visste inte att dar var nagot preoblem forran de gjorde blodproven i borjan av min andra graviditet. Det finns familjehistoria for det, men ingen visste att det finns nagot hos mig ocksa.

• Hannah76

Aha då förstår jag. Vad jobbigt det måste kännas. Beklagar dina missfall, o hoppas att det kommer att ordna sig.

• AHöst

Tack! Det ska det nog. Det lat lovande hos lakaren i alla fall.

• Maddo77

Hej!
    Jag har två autoimmuna sjukdomar. Jag har Psoriasis och Vitiligo, dock påstår de att de inte har med mina 5 missfall att göra trots att jag läst en del att de kan ha med det att göra. De har tagit diverse prover men vet inte om de tagit ngr prover på just detta. Du kommer inte ihåg vad själva provet heter de tog för att upptäcka det? Hoppas det går bra för er nästa gång!

• AHöst

Jag fick ett vad de kallar falskt positivt resultat pa syfilis testet. Det var sa de forst uppmarksammade det. Men jag tror inte att de kanske testar for det hemma i Sverige? Jag bor i usa namligen. Sedan har de gjort och gor fortfarande flera andra blodprov. Och det som de an sa lange fatt svar pa var om nagra antikroppar som har med blodkoagulation att gora. Hmm, heter det sa pa svenska? Sedan vantar vi pa mer svar.

Sa har de har inte hittat nagra forklaringar till missfallen? Har du fatt nagon behandling eller hjalp for att fa dem att stanna?

• Maddo77

Hej AHöst!
    Nej, än så länge har de inte hittat ngn förklaring till mina MF, har lite undersökningar kvar att göra dock. Den enda behandling jag fått är Progesteron vagiatorer, provat det en gång men det hjälpte inte. Ska snart göra ett nytt försök tror jag, får väl höra vad man kan få för hjälp denna gången. Jag har oxå tagit Syfilis test men det visade inget. Det var inget fel på mina antikroppar heller....

Jaja, det är bara att hoppas att man ngn gång lyckas gå 9 månader. Känns hopplöst vissa dagar och helt OK andra dagar.... Håller tummarna att de hittar "felet" så att ni får behålla nästa bebis!

• AHöst

Hoppas det ordnar sig for er med!

• Carro

Jag har bindvävnadsreumatism, SLE och det är en autoimmun sjukdom..

När vi påbörjade vår ivf behandlingen så sattes jag in på blodförtunnande Fragmininjektioner för att försöka minska risken för Mf

Vi fick ett plus, jag är nu i v.19 (18+1) och ska fortsätta med injektionerna under hela graviditeten

• AHöst

Carro, far jag fraga om ni da hade haft mf innan?

Det verkar vara ungefar samma behandlingar aven om sjukdomarna ar valdigt olika.

Hur ofta fick du injektionerna?

Har du symptom annars och visste redan om att du hade SLE?

Svar på tråden Nagon med autoimmun sjukdom?