• AHöst

Nagon med autoimmun sjukdom?

Ar det nagon har som har en autoimmun sjukdom? Jag har haft tva tidiga missfall och idag fick vi de preliminara svaren pa mina blodprov och dar ar nagot fel pa mitt immunsystem som de misstankte. Orkade inte riktigt ta in exakt vad allt hette eftersom det bara var preliminart. Invantar slutgiltiga resultat.

• Svar på tråden Nagon med autoimmun sjukdom?
  • Loppan75

Mina missfall inträffade i vecka 7 resp 6. Andra gången hann jag inte testa, men jag vet att det var ett missfall. Jag har tydligen väldigt lätt att bli gravid. Båda gångerna var det på ett enda tillfälle av slarv eller sprucken kondom. Inget av dem var planerat.
    Nu när jag vill ha barn, så är det betydligt svårare. Min man har nästan inga spermier, och vi står i kö för IVF.

Om jag förstod det rätt, så har ingen av er haft blodpropp? Och äter inte blodförtunnande?

• AHöst

Loppan75 - nej varken blodproppar eller blodfortunnande eller nagra andra symptom for min del forutom missfallen.

Blodfortunnande daremot ar det ju eventuallt tal om nar vi far lov att borja forsoka igen for att forsoka forhindra mf.

Ni far ursakta. Min helg blev bra mycket mer hektisk an jag tankt mig och nu maste jag jobba igen som ett gnu! Suck! Men mycket info som jag hittat har jag hittat genom grupperna jag lankade till ovan. Dar finns sidor med anvandbara lankar etc ocksa.

• jamis

Jag såg idag i min journal att jag har högt antal TPOantikroppar och att det kan öka risken för MF. Någon som vet nåt om det?

• AHöst

jam, det ar nytt for mig. Men om du gar in i grupperna jag lankade till ovan sa kan du sakert hitta mer info!

Sag du det bara i din journal? Lakaren sa inget om det?

• jamis

Har tittat lite. Länken till den skandinaviska sidan fungerade inte Läkaren konstaterade det i mars men sa inget om det, vad det kunde betyda. Kom på att jag läst om det här så jag ville veta mer...

• AHöst

jam - forsok med lanken igen. Den fungerar nar jag klickar. Men det kommer upp en text som sager att man maste vara medlem. Sa man maste signa upp sig innan man kan ga in.

Vad konstigt det later med din lakare.

• Klara69

Har suttit här och läst igenom era inlägg i det här tråden och jag blir alldeles snurrig. Jag har haft 3 missfall och har precis påbörjat utredning. Eller snarare, vi har haft ett besök med en fertilitetsdoktor, har inte börjat med några tester än. Väntar nu på min mens och blev ombedd att komma in för blodprover på dag 3. Tänk vad mycket konstigt man kan ha fast man är helt ovetande... Vill verkligen komma igång med testerna nu, men jag fasar för att mensen kommer komma helt fel. Vi ska nämligen på en minisemester lördag till tisdag. Om mensen kommer idag är det perfekt, men kommer den imorgon, lördag eller söndag så är det ju kört. Ni som är steget före mig, vet ni om det måste vara precis på dag tre som blodproverna måste tas. Jag vill inte vänta en hel månad till

• AHöst

Jag vet tyvarr inte. Jag har inte gjort nagon utredning. Nagon annan vet kanske? Hoppas det ordnar sig.

• looby

Hej Klara!
    vi håller på med missfallsutredning på hs.Jag lyckades attlämna prov på dag 3 men sköterskan sa att dag 2,3 eller 4 skulle också gå bra.Nej, man vill inte vänta!!

• Klara69

Tack Looby! Vad bra, dag 2, 3 eller 4 gör ju att det blir lite mer flexibelt. Hur långt har du hunnit i din utredning?

Svar på tråden Nagon med autoimmun sjukdom?