• pissypopi

Vi som har gett upp bebisförsöken!

Här kan vi som har kämpat för en liten knodd men misslyckats träffats.

Prata om allt, från relationer till hur jobbigt det är att se andra gravida....

Så Välkommen!

Snart fru Åhlefors
  • Svar på tråden Vi som har gett upp bebisförsöken!
  • ebben

varför inte?? bara undrar..........

• ebben

"jag får utredning först om ett år. Sen får vi ingen åtgärd, inga syskonförsök eftersom vi har barn tillsammans sen tidigare."

skrev TS,varför inte ? vi hade ett gemensamt barn o nog får man pergotime pga det!

• pissypopi

ebben: tydligen så har jag för högt BMI.

Snart fru Åhlefors
  • ebben

sen är det ju inte ovanligt att det tar ett år eller mer-ändå-fast inget är "fel" så att säja.

• ebben

aha.........bra tid att tänka på det då!! att gå ner lite........bra både för allmänna hälsan o bebisverkstad! Men bebis kan det så klart bli ändå! du är 22 år.........

• pissypopi

ebben: jo men jag väger lika mycket nu som när jag blev gravid sist och då hade vi inga problem eftersom hon blev till på första försöket.
    Sen så min ålder är inte relevant för mig i bebisverkstan. Utan det har mer handlat om min dotters ålder, jag hade inte tänkt ha ett alltför stort hopp mellan mina barn. Men det har jag börjat skita i, huvudsaken är att hon får ett syskon.

Men just nu är jag bitter på livet som inte ger mig ett syskon till min dotter...

Snart fru Åhlefors
  • ebben

men som min läkare sa-Äl KAN bli rubbad UTAN anledning........fast man är ung o frisk mm.
    Ibland blir det så o det är tydligen inte ovanligt.......
    så fast ditt 1a barn blev till snabbt så KAN det kanske vara så att du inte har ÄL........
    jag var 22 då jag fick 1a barnet,hann fylla 30 innan nr 2 kom.........

• pissypopi

ja men det ger mig ju tyvärr ingen behandling ändå. Dessutom har jag blodproppsrisk när min mamma har haft en så även om jag går ner i vikt så får jag ingen hjälp!

Snart fru Åhlefors
  • ebben

men det är inte så konstigt om du inte får hjälp "redan".Gå till en annan läkare bara! klart du kan få pergo ,OM det är så att du inte har ÄL........
    allt kanske dessutom ÄR i sin ordning för dig-ibland tar det ju bara ett tag.

• pissypopi

ebben:
    jag får inte ens träffa en läkare, vi har bara en KK där jag bor. Och de som svarar vill inte ens boka in en tid åt mig, utan de hänvisar mig bara till fertilitetskliniken, och de tar inte emot oss eftersom jag är 22 och de har en åldersgräns på 23. dessutom har de sommarstängt

Snart fru Åhlefors
Svar på tråden Vi som har gett upp bebisförsöken!