• ebben

Vi som har gett upp bebisförsöken!

pissypopi-vi fick en dotter sep 96. o ville sen ha ett syskon till henne några år senare-gick ej!
    efter att vi försökt själva ett år sökte jag hjälp o det visade sig att jag ingen ÄL hade.kroppen kan få tillfälliga rubbningar -inget konstigt.tydligen.
    Åt pergotime till o från i 2 år-DÅ kom sonen född juli 04.
    bara efter avslutad amning m honom blev jag gravid på nytt!!???
    så vi har en född dec 05 med! DET trodde man inte......

• ebben

varför inte?? bara undrar..........

• ebben

"jag får utredning först om ett år. Sen får vi ingen åtgärd, inga syskonförsök eftersom vi har barn tillsammans sen tidigare."

skrev TS,varför inte ? vi hade ett gemensamt barn o nog får man pergotime pga det!

• ebben

sen är det ju inte ovanligt att det tar ett år eller mer-ändå-fast inget är "fel" så att säja.

• ebben

aha.........bra tid att tänka på det då!! att gå ner lite........bra både för allmänna hälsan o bebisverkstad! Men bebis kan det så klart bli ändå! du är 22 år.........

• ebben

men som min läkare sa-Äl KAN bli rubbad UTAN anledning........fast man är ung o frisk mm.
    Ibland blir det så o det är tydligen inte ovanligt.......
    så fast ditt 1a barn blev till snabbt så KAN det kanske vara så att du inte har ÄL........
    jag var 22 då jag fick 1a barnet,hann fylla 30 innan nr 2 kom.........

• ebben

men det är inte så konstigt om du inte får hjälp "redan".Gå till en annan läkare bara! klart du kan få pergo ,OM det är så att du inte har ÄL........
    allt kanske dessutom ÄR i sin ordning för dig-ibland tar det ju bara ett tag.

• ebben

ja,man får nog vara beredd att fara till stan bredvid eller så.......själv har vi ingen klinik/läkare alls där jag bor,så jag fick fara 6 mil varje gång jag skulle till läkare för blodprover mm.........

• ebben

Hm,tycker du lugnt kan "vänta" till du blir 23 år då.......

• ebben

varför jag sa så är för att du säkert hinner bli gravid innan hjälp blir aktuellt!!!

• ebben

"pissypopi

Varför är alla så negativa mot mig? ........"

vaddå,vem är? jag kommer ju bara m tips! o TROR faktiskt att du kommer att bli gravid på egen hand........

Svar på tråden Vi som har gett upp bebisförsöken!