• Kermit1561

Feminismen har missat unga killar

Det här var en intressant nyhet, tycker jag

? Socialdemokraterna har svårt att locka unga män ? de får stöd av 12,5 procent, jämfört med 37,3 procent av unga kvinnor. Riksdagsledamoten Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför.

? Vi har med vårt fokus på feminism missat att se hur hårt drabbade de unga killarna har varit under de senaste 20 årens samhällsutveckling.?

och då menar jag den sista meningen. Att man missat hur unga killar drabbats. Den självinsikten är intressant och kanske också lite hoppfull..

vad tror ni? 
    https://omni.se/a/kEk3a9
  • Svar på tråden Feminismen har missat unga killar
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-09 16:17:34 följande:

Vilka är vi Som du hänvisar till. Det finns en studie, det var ett väldigt tunt argument. Du skriver män, jag tror knappast att MÄN är så värst rädda. Tvärt om vill jag påstå och är det är vissa män som backar så har det nog andra orsaker.  

Du verkar indränkt i feministisk falsk propaganda. 

Här har vi ytterligare ett påstående om feminism. Trots att du saknar belägg för det. Du förväxlar feminister med kvinnor. Otroligt vanligt. Jag är bara så förvånad över att folk inte fattar det, det är så inpräntat att allt som har med kvinnor att göra handlar om feminism, och att det är något negativt, vilket i förlängningen innebär att man uppfattar kvinnor negativt också.

Så uppenbart, du skriver sånt här utan ett uns av reflektion.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-09 14:36:02 följande:
    Kvinnor har sin egen lön nuförtiden, vet inte om du missat detta. Kvinnor är inte beroende av män och deras inkomst. Män har ofta ingen social status eftersom de sällan kan upprätthålla relationer utan vill gärna att kvinnan ska dra i det sociala nätverket i relationen. Vi kan se att kvinnor hellre väljer att vara utan en man än att nöja sig med en man som inte passar in i hennes liv. Om en kvinna är drivande, skaffat en utbildning, god ekonomi osv så är det mer troligt att hon vill ha en likvärdig man. Det finns en studie som visar på att män är rädda och känner mindervärdighetskomplex av högutbildade kvinnor och som har hög lön och väljer oftare bort dessa. Män är rädda för kvinnor som är smartare, har bättre ekonomi osv och väljer därför oftare kvinnor som är lågutbildade med dålig lön. Män vill gärna inte känna sig mindre än vad de är och väljer därför bort rätt många kvinnor för att de vill behålla det traditionella patriarket i förhållandet. Tragiskt men sant. 
    Vill du länka till källa?

• Anonym (Otydligt)
    Postman skrev 2024-01-09 16:17:34 följande:

Vilka är vi Som du hänvisar till. Det finns en studie, det var ett väldigt tunt argument. Du skriver män, jag tror knappast att MÄN är så värst rädda. Tvärt om vill jag påstå och är det är vissa män som backar så har det nog andra orsaker.  

Jaha så studier är inte lägre relevanta för att postman säger det? Snacka om att sitta på en hög häst när du får för dig att du kan invalidera en studie bara för att du inte är glad över resultatet. Dessutom har jag inte nämnt feminism någonstans i mitt inlägg. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-09 16:56:35 följande: #343
    Postman skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #340

Jaha så studier är inte lägre relevanta för att postman säger det? Snacka om att sitta på en hög häst när du får för dig att du kan invalidera en studie bara för att du inte är glad över resultatet. Dessutom har jag inte nämnt feminism någonstans i mitt inlägg. 
     Det finns en studie (som jag inte vill länka till 🙄) som säger att kvinnor är rädda för självständiga män...
  • Anonym (Otydligt)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-09 18:20:37 följande:
     Det finns en studie (som jag inte vill länka till 🙄) som säger att kvinnor är rädda för självständiga män...
    Clumsysmurf, om du läser majoriteten av inläggen i tråden så påstår rätt många rätt många saker utan att länka eller backa upp det dem säger. Det är intressant att du inte efterfrågat länkar av postman eller andra män i tråden utan låter dem påstå saker hejvilt. Så länge som du låter dessa nissar påstå saker hejvilt, så kommer inte jag låta mig bli särbehandlad av dig att tvinga fram länkar för att backa upp det jag säger.
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-09 18:38:01 följande:
    Clumsysmurf, om du läser majoriteten av inläggen i tråden så påstår rätt många rätt många saker utan att länka eller backa upp det dem säger. Det är intressant att du inte efterfrågat länkar av postman eller andra män i tråden utan låter dem påstå saker hejvilt. Så länge som du låter dessa nissar påstå saker hejvilt, så kommer inte jag låta mig bli särbehandlad av dig att tvinga fram länkar för att backa upp det jag säger.
    👍
  • Anonym (Blomman)
    Minus
  • EnAnonumius
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-09 14:36:02 följande:
    Kvinnor har sin egen lön nuförtiden, vet inte om du missat detta. Kvinnor är inte beroende av män och deras inkomst. Män har ofta ingen social status eftersom de sällan kan upprätthålla relationer utan vill gärna att kvinnan ska dra i det sociala nätverket i relationen. Vi kan se att kvinnor hellre väljer att vara utan en man än att nöja sig med en man som inte passar in i hennes liv. Om en kvinna är drivande, skaffat en utbildning, god ekonomi osv så är det mer troligt att hon vill ha en likvärdig man. Det finns en studie som visar på att män är rädda och känner mindervärdighetskomplex av högutbildade kvinnor och som har hög lön och väljer oftare bort dessa. Män är rädda för kvinnor som är smartare, har bättre ekonomi osv och väljer därför oftare kvinnor som är lågutbildade med dålig lön. Män vill gärna inte känna sig mindre än vad de är och väljer därför bort rätt många kvinnor för att de vill behålla det traditionella patriarket i förhållandet. Tragiskt men sant. 
    Stod det verkligen så i studien? Att män väljer bort rätt många kvinnor för att behålla "traditionella patrikartet i förhållandet?  Användes verkligen utalandet  patrikartet i förhållandet"?

Vilka hemsidor har dessa feministiska pseudovetenskapliga studier?

Fotnot:
    Inna du hittar på något om mig bakom datorn, så är jag kvinna Equalist (d.vs för jämställdhet/jämlikhet, men inte feminist)  och även meritokrat.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Otydligt)
    EnAnonumius skrev 2024-01-09 19:12:32 följande:
    Stod det verkligen så i studien? Att män väljer bort rätt många kvinnor för att behålla "traditionella patrikartet i förhållandet?  Användes verkligen utalandet  patrikartet i förhållandet"?

Vilka hemsidor har dessa feministiska pseudovetenskapliga studier?

Fotnot:
    Inna du hittar på något om mig bakom datorn, så är jag kvinna Equalist (d.vs för jämställdhet/jämlikhet, men inte feminist)  och även meritokrat.
    jag vet att du är kvinna eftersom jag har hängt på familjeliv i flera år. Är du lika intresserad av männens påståenden i tråden där det de skriver direkt går emot vad studierna säger eller du köper det rakt av? Du har inte ifrågasatt någon man i tråden nämligen. Hur kommer det sig, när en enkel googling säger emot deras påståenden?
  • EnAnonumius
    Inget ovanligt att göra så som Smurfen gjorde.

Jag har mycket svårt att tro att det handla om att du blir "särbehandlad".
    Tanken slog dig aldrig att du kom men något "nytt", alternativt något som för de flesta män (och även några kvinnor) ser kanske som verklighetsfrånvända?

Jag ställer också mig mycket tveksamm till att männen väljer bort många kvinnor för att männen skulle vilja behålla "partiarkatet i förhållandet"..
    För även om kvinnan kanske har det sämre ställt och kanske inte en lika häg utbildning som mannen så är fan inte kvinna någon dumbom och låter sig styras av en man för den saken skull.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar