• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 18:10:56 följande:
    Och om det ska vara lika vilkor, utbud och efterfråga så måste det vara det. 
    Och sex är ingen rättighet har inte med saken att göra. 
    Det finns fler män än kvinnor. Så minska antalet män du om det är viktigt för dig att det finns lika många manliga och kvinnliga singlar. det är inte orättvisa återigen. det är fakta.

om det är 20 elever som sökt en kurs som bara har plats för 10, är det orättvist att eleverna med högst betyg blir antagna? Ska skolan i sympati ge de med sämst betyg plats istället? Se konkurrensen som en morot att bli bättre än andra
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 18:09:48 följande:
    Och varför tycker du det är okej om man byter ut ordet man till kvinna?. 
    Har jag sagt det? Och visa mig hur många kvinnor som anse det. Tragiskt argument. jag vill ha en man jag attraheras av, svårare är det inte. Det är min rättighet.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 18:17:30 följande:
    Har jag sagt det? Och visa mig hur många kvinnor som anse det. Tragiskt argument. jag vill ha en man jag attraheras av, svårare är det inte. Det är min rättighet.
    rättighet att önska. Inte detsamma som att kräva att staten ska ge mig
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 18:10:56 följande:
    Och om det ska vara lika vilkor, utbud och efterfråga så måste det vara det. 
    Och sex är ingen rättighet har inte med saken att göra. 
    Vad ska du göra åt att det är fler män än kvinnor? Så länge det är det, kan det aldrig bli lika. Vilka män ska tas bort?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 18:08:51 följande:
    Och varför ska män ha det sämre eller det är fel att båda könen ska ha det likadant?

Ta några  argument utan argumentet"sex är ingen rättighet".!? 
    hört talas om demokrati och jämställdhet? Jag och min sambo kollar på att köpa villa. Han har en kravlista, jag har en kravlista. Eftersom vi ska köpa tillsammans så
    blir det inget köp om bara hans krav uppnås, eller bara
    mina. Har vi tur så kommer vi hitta ett hus som passar oss båda.

samma med förhållande. du har rätt till dina preferenser, kvinnorna till sina. Har du tur så kanske det finns en kvinna som söker allt du är; och hon är allt du söker. annars måste du testa omvärdera din kravbild, eller inse att du kanske måste ändras.

tror det är ett fåtal kvinnor som attraheras av misogyna män som nedvärderar och kränker kvinnor.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 17:10:11 följande:
    Nej, de klarar sig inte så bra med de flesta kommer inte att vara incels hela livet tror jag. De skulle behöva hjälp för att fler ska klara sig bättre. Jag tror att du är avundsjuk på incels för att incels uppmärksammas, medan de problem som du har inte uppmärksammas på samma sätt. Därför tycker du att incels ska hålla tyst, skärpa sig och acceptera sin situation. Att man hjälper en grupp utesluter dock inte att man hjälper andra grupper på andra sätt.
    avundsjuka..
    ja, vem vill inte sitta i sin ensamhet, hata på sej själv och få negativ uppmärksamhet p.g.a sina smurfiga åsikter.  Det är nästan lika häftig som att bli kränkt av att anders ser ut som 40+
  • Fiona M
    ClumsySmurf skrev 2023-08-15 18:26:06 följande:
    avundsjuka..
    ja, vem vill inte sitta i sin ensamhet, hata på sej själv och få negativ uppmärksamhet p.g.a sina smurfiga åsikter.  Det är nästan lika häftig som att bli kränkt av att anders ser ut som 40+
    Jag hade glömt bort alla ålderstrådar som var ett tag!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 18:08:51 följande:
    Och varför ska män ha det sämre eller det är fel att båda könen ska ha det likadant?

Ta några  argument utan argumentet"sex är ingen rättighet".!? 
    Män har det inte sämre. Du och de som är som dig har det sämre för att ni inte attraherar kvinnor. Orsaken till det är att kvinnorna anser att ni inte har något de är intresserade av. De vill inte ha någon av er. Då ska de också få slippa dig och de som är som dig.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 17:50:57 följande:
    Det finns ingen rättighet till sex. Ska vi skriva 3000 inlägg till innan den poletten trillar ner?

du tror att du kommer bli vald om du stryper mina valmöjligheter. Det är som att hemmakväll skulle ta bort alla goda praliner och kvar ha punchpraliner och gelegrodor och tro att det kommer göra dessa godissorter goda. Hemmakväll försöker manipulera utbudet för att försöka ändra på efterfrågan.

men om jag inte vill ha punchpralin eller gelegroda så kommer jag besöka annan affär eller inte köpa godis alls. så med andra ord, du kommer fortfarande inte få matchningar.
    Du ser män som resurser jämförbart med olika godisar man kan plocka av. Är inte det här väldigt skevt? Du anser förmodligen att du har ett övertag mot din sambo också för att du lätt skulle kunna hitta någon ny.

Någon gång måste ni inse att det här är inte sunt att dejtingvärlden fungerar så. Att kvinnor ska ha övertaget över män. Det är väldigt konstigt att det ses som normalt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 18:04:26 följande:
    Hahahahhaha! Du har verkligen humor.

hur menar du att incels jobbat på sig själva? De misslyckas på punkt 3 där deras hat över kvinnor drabbar dom själva. Hade de jobbat på sitt hat hade de haft större chanser. de gräver sin egen grop
    Bara för att man upprepar något 100 gånger blir det inte mer sant. Din sambo hade inget hat mot kvinnor och ändå levde han i flera år som incel. Alltså kan inte alla incels vara usla män som hatar kvinnor.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?